سرویس: غیر تولیدی » نقلی 19:20 - چهارشنبه 22 بهمن 1399

چهار محصول دیجیتالی قرآنی روانه بازار اندونزی شد

کمیته تصحیح مصحف قرآن کریم وزارت دین اندونزی چهار محصول خدمات قرآنی مبتنی بر دیجیتال را منتشر کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ مخلص حنفی، رئیس کمیته تصحیح مصحف قرآن با اعلام عرضه چهار محصول دیجیتالی قرآنی، اظهار داشت: این کمیته همچنان به توسعه و بهبود خدمات در زمینه قرآن متعهد است. چهار محصولی که امروز راه‌اندازی شده نتیجه توسعه ما هستند و انتظار می‌رود پاسخگوی نیازهای جامعه باشند. این توسعه محصولات خدمات قرآن مبتنی بر دیجیتال از سال ۲۰۱۵ توسط این کمیته انجام‌شده است. برنامه قرآن وزارت دین برای سیستم عامل اندروید در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. در عصر حاضر، تقاضا برای تبدیل خدمات دیجیتال یک ضرورت است. بیشتر افراد به اینترنت دسترسی پیداکرده‌اند. بنابراین، این کمیته امیدوار است که همه محصولات، از مصحف تا تفسیر، به‌صورت دیجیتالی توسط مردم قابل‌دسترسی باشد.

در حال حاضر، قرآن اندروید وزارت دین با آخرین نسخه ۲.۱.۴ همراه است. تا ۲۷ ژانویه ۲۰۲۱، نرم افزار قرآن وزارت دین برای اندروید ۳۰۳ هزار بار بارگیری شده است و دارای امتیاز ۴.۶ است و برخی از ویژگی‌های جدید مانند جستجوی آیات قرآن به اندونزیایی یا عربی را می‌توان در آخرین نسخه آن یافت.

مخلص حنفی گفت، “ما همچنین برای دریافت پیشنهادها از مردم بسیار استقبال می‌کنیم تا در آینده این برنامه‌ها ارتقا یابند.”

وی ادامه داد:پنج فیلم مستندی که تولید کردیم نیز اخیراً اکران شدند و این کار نوعی دیجیتالی کردن تفسیر علمی است که توسط این کمیته منتشرشده است. این کمیته همراه با انستیتوی علوم اندونزی (LIPI) مطالعات مشترکی را انجام داده و تفسیرهای علمی را تولید کرده‌اند. این تفسیر علمی شامل تفسیر آیات قرآن با استفاده از یک رویکرد علمی است.

حنفی افزود: پنج عنوان فیلم مستند عبارت‌اند از غذا و نوشیدنی از دیدگاه قرآن، آفرینش انسان از دیدگاه قرآن، آفرینش زمین از دیدگاه قرآن، گیاهان ازنظر قرآن، و آب از دیدگاه قرآن. امیدواریم که وجود این محصولات خدماتی قرآن مبتنی بر دیجیتال بتواند ظرفیت علمی مسلمانان در اندونزی را افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.