سرویس: غیر تولیدی 23:10 - سه شنبه 21 بهمن 1399

معاون درمان وزارت بهداشت عنوان کرد؛

حداقل ۴ لاین تولید واکسن کرونا خواهیم داشت

معاون درمان وزارت بهداشت، اولویت نخست در بحث تامین واکسن کرونا را، انتقال تکنولوژی و فناوری تولید است.

به گزارش اصفهان شرق؛ قاسم جان بابایی، در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، گفت: اولویت اول در تزریق واکسن کرونا، کادر درمان و ابتدا نیروهای فعال در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانی است.

وی با عنوان این مطلب که در چند مسیر تولید واکسن خواهیم داشت، افزود: به زودی حداقل چهار لاین تولید واکسن خواهیم داشت.

معاون درمان وزارت بهداشت، ادامه داد: این چهار لاین شامل انستیتو پاستور، مؤسسه رازی، بنیاد برکت و تولید مشترک با روسیه خواهد بود.

جان بابایی با عنوان این مطلب که در بعضی استان‌ها ۸۰ درصد مرگ و میر بیماران کووید ۱۹ را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند، گفت: این وضعیت باعث می‌شود تا برای واکسیناسیون سراغ سالمندان برویم.

وی ادامه داد: نکته مهم این است که با واکسن نمی‌توان به تنهایی سراغ نابودی بیماری رفت، بلکه همین پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک، همچنان در اولویت است.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: در حال حاضر شرایط کشور به گونه‌ای است که با خیال راحت سراغ تولید واکسن می‌رویم.

وی با اشاره به اینکه محموله اول واکسن روسی شامل ۲۰ هزار دوز واکسن بوده است که برای ۱۰ هزار نفر از گروه‌های در اولویت اختصاص می‌یابد، گفت: محموله‌های بعدی نیز به مرور وارد خواهد شد و گروه‌های بعدی نیز واکسینه خواهند شد.

معاون درمان وزارت بهداشت، در ارتباط با تعداد کسانی که در فاز اول واکسیناسیون با واکسن روسی قرار است واکسینه شوند، افزود: تعداد ۳۴ هزار نفر از پرسنل ICU اعم از پزشکان، پرستاران، کمک بهیاران، منشی‌های بخش و نیروهای خدماتی در کل کشور شامل فاز اول هستند.

وی ادامه داد: اطلاعات فردی این ۳۴ هزار نفر اعم از کد ملی و مشخصات فردی، دریافت شده، به صورت موقت، آن دسته از افرادی که دارای ناراحتی و بیماری‌های قبلی بوده اند از لیست خارج شده و در اولویت بعدی قرار گرفته اند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.