اصفهان شرق

زالی مطرح کرد؛ بیماری های ریوی تا سال ۲۰۳۰ در زمره ۵ بیماری شایع

کدخبر: 210717
1399/11/22 در ساعت 19:31

به گزارش اصفهان شرق؛ علیرضا زالی، ساختمان درمانی امام حسن مجتبی (ع) در بیمارستان مسیح دانشوری را یک پروژه بزرگ ملی خواند و گفت: با راه اندازی کامل این ساختمان، بیمارستان مسیح دانشوری به یکی از بزرگترین مگابیمارستان های کشور، به ویژه در حوزه درمان بیماری‌های ریوی، تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به افتتاح به موقع فاز اول ساختمان ۳۷۷ تخت خوابی امام حسن مجتبی (ع)، عنوان کرد: در کنار تمام تلخ کامی های بحران کرونا، یکی از افتخارات دانشگاه، برجسته شدن، تبلور و تجلی جایگاه ممتاز ملی و فراملی بیمارستان مسیح دانشوری بود که در روزهای ابتدایی با تجربه‌ای قلیل نسبت به این بیماری، از اولین مراکزی بود که محل ارجاع و پذیرش بیماران، همچنین انشای پروتکل‌های درمانی و کارآزمایی های بالینی بود.

زالی با اشاره به جایگاه فرهنگی و هویت نوستالژی این بیمارستان، تصریح کرد: مرکز مسیح دانشوری در پیشینه پرافتخار خود، هدفمند در یک مسیر مطلوب حرکت کرده و به یک قطب علمی، آموزشی، پژوهشی و درمانی در عرصه ملی و فراملی تبدیل شده است. همچنین این بیمارستان به عنوان مرکز همکاری‌های سازمان بهداشت جهانی در زمینه بیماری‌های ریوی، سل و مبارزه با دخانیات شناخته می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان مرجعیت بیمارستان در درمان بیماری‌های ریوی در کشور، عنوان کرد: مرکز مسیح دانشوری به ارائه خدمات علمی به عنوان کانون تعالی آموزش پزشکان، پیراپزشکان و گروه‌های آزمایشگاهی نیز می‌پردازد و مراجعین از کشورهای مختلف از جمله افغانستان، تاجیکستان، امارات، عراق و سوریه از خدمات این بیمارستان بهره مند می‌شوند.

زالی با اشاره به انجام ۲ هزار و ۵۰۰ جراحی تنگی نای در این مرکز، ادامه داد: این نوع جراحی در معتبرترین مراکز دنیا نیز به میزان یک سوم این تعداد انجام شده است. همچنین جراحی‌های پیچیده قفسه صدری، پیوند ریه، پیوند همزمان ریه و کلیه، ریه و قلب و پیوند همزمان قلب، کلیه و پانکراس نیز در این مرکز انجام می‌شود.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، بیمارستان مسیح دانشوری را یکی از مراکز پیشرو پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خواند و گفت: ۹ مرکز تحقیقاتی در این بیمارستان به کمک گروه‌های فراگیر نخبه همگان با یافته‌های نوین خدمت ارائه می‌دهند.

وی اظهار داشت: ساختمان درمانی امام حسن مجتبی (ع) یک پروژه بزرگ ملی است که با افتتاح فازهای دیگر، بیمارستان مسیح دانشوری را به یکی از بزرگترین مگابیمارستان های کشور، به ویژه در حوزه درمان بیماری‌های ریوی تبدیل می‌کند.

زالی عنوان کرد: راه اندازی این ساختمان درمانی، یک سرمایه گذاری هوشمند است، چراکه بیماری‌های ریوی در تمام کشورها، فارغ از وضعیت اقتصادی آنها، تا سال ۲۰۳۰ در زمره پنج بیماری شایع قرار خواهد گرفت. بنابراین سرمایه گذاری در این حوزه جزو الزامات جدی برنامه‌های راهبردی کشور است.