اصفهان شرق

پیام تبریک پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان به رهبر انقلاب

کدخبر: 210665
1399/11/23 در ساعت 11:47

به گزارش اصفهان شرق؛ اسقف سیپان کاشجیان، پیشـوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پیام تبریکی به محضر رهبر معظم انقلاب ارسال کرد.

در پیام اسقف سیپان کاشجیان آمده است: اکنون که چهل و دو سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در ایران می‌گذرد، جهان پیرامون ما از هر زمان دیگری به حقایق و عدالت الهی تشنه‌تر است و پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) طریق نوینی در دستیابی بشر به تعالی و گذر از مکاتب مادی، تحت هدایت قوانین الهی گشود.

در بخش دیگر این پیام تأکید شده است: سالگرد این واقعه شکوهمند و افتخار آفرین در تاریخ مردم این سرزمین را از طرف خود، خلیفه گری و آحاد جامعه ارامنه اصفهان و جنوب ایران، خدمت حضرتعالی تبریک و تهنیت عرض کرده، امیدواریم تحت زعامت آن مقام شاهد شکوفایی روزافزون ایران عزیز باشیم.

در پایان بیانیه پیشـوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران آمده است: حدود ۱۰ هزار ارمنی در استان اصفهان زندگی می‌کنند که بیشتر آن‌ها مقیم شهرستان اصفهان هستند؛ این مسیحیان که در سال ۱۰۱۴ هجری قمری در زمان شاه عباس به اصفهان کوچ کرده‌اند، از آن زمان تاکنون در کنار سایر ادیان توحیدی زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/