سرویس: غیر تولیدی 08:38 - جمعه 24 بهمن 1399

اعطای 370 میلیارد تسهیلات به روستائیان سمیرم

بخشدار مرکزی سمیرم گفت: تاکنون ۴۷۹ طرح روستایی عشایر در شهرستان تصویب‌شده و بالغ‌بر ۳۷۰ میلیارد ریال به این طرح‌ها تسهیلات پرداخت‌شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ مهین پناهی اظهار داشت: تاکنون ۴۷۹ طرح روستایی عشایر در شهرستان تصویب‌شده و بالغ‌بر ۳۷۰ میلیارد ریال به این طرح‌ها تسهیلات پرداخت‌شده است که بخش مرکزی هشت روستای دارای دهیاری دارد که وجود ناحیه صنعتی روستای هست ظرفیت خوبی برای سرمایه گزاری دهیاران در این ناحیه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار برای روستاییان است.

بخشدار مرکزی سمیرم افزود: برای روستاها شهرستان ۱۵۰ طرح از بنیاد برکت سهمیه گرفته‌شده که در سال آینده به طرح‌هایی که بتوانند مصوب بگیرند از ناحیه بنیاد برکت تسهیلات پرداخت می‌شود

وی خاطرنشان کرد: وجود نقاط گردشگری و تاریخی ازجمله تپه‌های باستانی در حاشیه روستاها و اماکن گردشگری بخش مرکزی برای روستاها می‌تواند پتانسیل خوبی برای جذب گردشگر باشد.

پناهی با اشاره به اینکه تسهیلات طرح‌های روستایی و عشایری به طرح‌هایی پرداخت‌شده که بتوانند اشتغال پایدار ایجاد کنند تصریح کرد: تولید محصولات دامی ازجمله لبنیات ظرفیت خوبی برای روستاها در بخش مرکزی است که در ناحیه صنعتی هست کارگاه تولید فراورده‌های لبنی دام را احداث و ایجاد اشتغال کنند.

بخش مرکزی سمیرم شامل سمیرم، حنا و ونک هست که قسمت‌های مرکزی و شمالی شهرستان را شامل می‌شود و ۸/۶۱ درصد مساحت شهرستان را به خود اختصاص داده است و دهستان‌های تابع این بخش عبارت‌اند از: دهستان ونک به مرکزیت شهر ونک و دهستان حنا به مرکزیت شهر حنا. جمعیت بخش مرکزی اکنون حدود ۴۰ هزار نفر است.‌

انتهای پیام /فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.