سرویس: غیر تولیدی » نقلی 07:21 - سه شنبه 21 بهمن 1399

رئیسی عنوان کرد؛

چه تعداد ایرانی تا پایان سال واکسن کرونا می زنند

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: تا پایان سال ۹۹، گروه آسیب‌پذیر فاز یک که حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هستند، واکسینه می‌شوند.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از وبدا، علیرضا رئیسی، با عنوان این مطلب که پنجشنبه گذشته اولین محموله واکسن از روسیه وارد کشور شد، اظهار داشت: برنامه‌ریزی شده است که واکسیناسیون بر اساس اولویت‌ها انجام شود.

وی افزود: اولویت بندی واکسیناسیون بر طبق سند ملی واکسیناسیون کووید ۱۹ مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا بوده و در فاز اول، کادر بهداشت و درمان و گروهی از سالمندان، معلولین و جانبازان که در مراکز نگهداری می‌شوند، واکسینه خواهند شد.

رئیسی یادآور شد: اولین گروهی که واکسینه می‌شوند، پرسنل بخش کرونا و پرسنل ICU که مستقیماً با افراد مبتلا به کووید ۱۹ سر و کار دارند، خواهند بود و بعد از آن به سراغ مراکز نگهداری سالمندان، معلولین و جانبازان می‌رویم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: خبر خوش دیگر اینکه واکسن از منبع دیگری نیز به دستمان خواهد رسید و تا پایان سال ۹۹، گروه آسیب پذیر فاز یک که حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر هستند، واکسینه می‌شوند.

وی در خصوص میزان واردات واکسن کووید ۱۹ گفت: تاکنون ۲۰ هزار دوز واکسن کووید ۱۹ وارد شده و هفته آینده نیز ۱۰۰ هزار دوز دیگر وارد خواهد شد و به همین ترتیب محموله‌های بعدی نیز وارد خواهند شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه با بیان اینکه واکسیناسیون کووید ۱۹ رایگان است و از طریق شبکه بهداشت و درمان انجام خواهد شد، افزود: برای انجام واکسیناسیون کووید ۱۹ هیچ گونه اجباری وجود ندارد و ما از کسی تعهدی نمی‌گیریم و هر کسی که بخواهد می‌تواند داوطلبانه واکسینه شود و اجباری در کار نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گروه هدف برای انجام واکسیناسیون، در شبکه بهداشت مشخص بوده و بر اساس سند ملی واکسیناسیون عمل خواهد شد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.