اصفهان شرق

ذوب‌آهن اصفهان نماد شفافیت در بورس است

کدخبر: 210360
1399/11/20 در ساعت 10:16

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب‌آهن اصفهان، رضا محتشمی‌پور در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف کارخانه ذوب‌آهن اظهار کرد: بازدید از بخش‌های مختلف ذوب‌آهن اصفهان تجربه بسیار خوبی بود، زحمات بسیاری در این کارخانه کشیده شده که قطعاً برای هر بیننده‌ای می‌تواند جذاب باشد، این کارخانه عظیم از دارایی‌های راهبردی کشور است و موفقیت‌های بیشتر آن را شاهد باشیم.

در تولید محصول ریل، عرضه‌کننده دومی نداریم

قائم مقام بورس کالای ایران افزود: ذوب‌آهن اصفهان بنیان‌گذار بورس کالای ایران است و ساماندهی کالاهای پایه در کشور با این صنعت آغاز شد. هم‌اکنون نیز یکی از عرضه‌کنندگان کلیدی بورس کالای ایران و تأمین کننده بزرگ بازار فولاد ایران، ذوب‌آهن اصفهان محسوب می‌شود و در تولید محصولاتی مانند ریل ما عرضه کننده دومی نداریم.

وی تصریح کرد: ذوب‌آهن اصفهان در گروه فولاد همواره شفافیت لازم را داشته است و در خصوص این شرکت مشکلاتی مانند مهندسی عرضه و … را نداشتیم، مسؤولان ذوب‌آهن اصفهان همیشه همراه ما بودند و در حجم و نحوه عرضه روش کار این شرکت قابل‌تقدیر است.

رضا محتشمی‌پور خاطرنشان کرد: روند مدیریت بازار کالا در ایران به سمت کامل کردن زنجیره عرضه در بورس است و شاهد هستیم کالاهای مختلف وارد این چرخه می‌شوند و بنابراین حرکت به سمت عرضه کامل‌تر و شفاف‌تر به طور طبیعی به نفع شرکت‌هایی است که عملکرد شفاف دارند.

سید جواد جهرمی نیز در ادامه به هدف از بازدید امروز پرداخت و گفت: با توجه به این‌که یکی از عرضه‌کنندگان بزرگ و مهم بورس کالای ایران، ذوب‌آهن اصفهان است وظیفه داریم با عرضه‌کنندگان و خریداران در تعامل باشیم و مسائل و مشکلات آن‌ها را بررسی کنیم تا تصمیم‌گیری‌هایی انجام شود که منافع خریدار و فروشنده در آن لحاظ گردد.

معاون عملیات و نظارت بورس کالای ایران افزود: امروز وضعیت تولید این شرکت و به ویژه تولید محصول استراتژیک ریل را از نزدیک مشاهده کردم، کالایی که دارای ارزش افزوده بالا است و ذوب‌آهن اصفهان تنها تولید کننده آن در غرب آسیا به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: انتظار داریم ذوب‌آهن اصفهان همان‌طور که در صنعت فولاد پیشرو بوده است،سرمایه‌گذاری بیشتر برای تولید محصولات دارای ارزش افزوده بالا مانند انواع میلگردهای خاص،کلاف‌ها و سایر محصولات صنعتی را در اولویت قرار دهد و بازارهای آن در اختیار این شرکت قرار گیرد.این مهم فروش محصولات را افزایش می‌دهد و درآمد نصیب سهامداران می‌شود.

ذوب‌آهن اصفهان نماد شفافیت در بورس است

جهرمی خاطرنشان کرد: ذوب‌آهن اصفهان نماد شفافیت در بورس است و در بین شرکت‌های فولادی از جمله معدود شرکت‌هایی است که همه محصولاتش را در بورس کالای ایران عرضه می‌کند و بنابراین شفافیت ذوب‌آهن اصفهان مثال‌زدنی است و باید سایر شرکت‌ها نیز از این شفافیت پیروی کنند.

معاون عملیات و نظارت بورس کالای ایران در پاسخ به این سؤال که بورس کالا چه حمایت‌هایی می‌تواند از ذوب‌آهن اصفهان داشته باشد چنین گفت: امروز مذاکراتی صورت گرفت تا بتوانیم ابزارهای جدیدی را در بحث فروش و تأمین مواد اولیه این کارخانه عظیم فولادی به ویژه سنگ آهن و … تأمین کنیم، برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز شرکت‌های فولادی تلاش داریم کل زنجیره را به بورس بیاوریم و این هفته نیز عرضه سنگ آهن را در بورس داشتیم که یکی از محل تأمین مواد اولیه است تا بتوانیم با قراردادهای بلندمدت، مشکل تأمین مواد اولیه ذوب‌آهن از جمله سنگ آهن را حل کنیم. بخش دیگر این است که قراردادهای بلندمدت برای محصولات استراتژیک ذوب‌آهن ایجاد کنیم. این ابزارها می‌تواند به برنامه‌ریزی تولید ذوب‌آهن،صادرات،عرضه محصولات و تأمین مالی شرکت نیز کمک کند. سال‌های گذشته نیز ذوب‌آهن اصفهان از تأمین مالی بازار سرمایه استفاده کرد.

وی بیان کرد: بورس کالا را با ذوب‌آهن اصفهان می‌شناسند، به اعتقاد من نیاز است مدیران و مسؤولان بازدیدی از اولین تولید کننده فولاد کشور داشته باشند زیرا بعضاً تصمیماتی می‌گیرند که تبعات منفی برای چنین شرکت‌هایی دارد و اشتغال و تأمین مواد اولیه آن‌ها را با محدودیت مواجه می‌سازد. امروز کارگرانی را دیدم که در دمای بالای ۱۰۰۰ درجه برای تولید محصولات فولادی استاندارد تلاش بی‌وقفه دارند و بنابراین باید تصمیم‌گیری‌ها منصفانه باشد.

انتهای پیام/