سرویس: غیر تولیدی 08:03 - دوشنبه 20 بهمن 1399

تولید نانوذرات داروی ضدسرطان به روش فناوری دی‌اکسیدکربن در کاشان

تیم تحقیقاتی در دانشگاه کاشان با استفاده از فناوری دی‌اکسیدکربن فوق بحرانی و امواج فراصوت موفق به تولید نانوذرات داروی ضدسرطان شدند.

به گزارش اصفهان شرق؛ غلامحسین صدیفیان در جمع خبرنگاران گفت: امروزه یکی از مشکلات داروهای سنتزی آن است که دارای حلالیت کمی در بدن است و باید به نحوی حلالیت این گونه داروها را افزایش دهیم.

عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی دانشگاه کاشان اشاره کرد: یکی از روش‌های جدید، بکارگیری فناوری‌های سبز با کمک سیال فوق بحرانی و همزمان امواج فراصوت است که این روش نوین، اولین به نام این محقق در دنیا ثبت شده است و در این پژوهش نیز ایشان از این فناوری برای تولید نانوذرات ضدسرطان بهره برده‌اند.

وی افزود: سانیتینیب مالات به عنوان یک داروی ضدسرطان، عملکرد خوبی را در درمان سرطان کلیه از خود نشان داده است که این دارو به طور گسترده‌ای برای بیماران مبتلا به بیماری متاستاتیک استفاده می‌شود؛ هم‌چنین، این داروی جدید با ساختاری کوچک می‌تواند در درمان سرطان پیشرفته کبد و سیستم گوارش مؤثر واقع شود.

به گزارش فارس، این دارو دارای حلالیت بسیار پایینی در آب است؛ از اینرو فراهمی زیستی پایینی دارد و داروی مذکور با استفاده از فناوری ابداعی سیال فوق بحرانی با استفاده از دستگاهی که ساخته شده است، در ابعاد نانو تولید شده و در حامل‌های پلیمری آبدوست کپسوله شده است که این دو خصوصیت، حلالیت دارو را تا حد قابل قبولی در آب افزایش داده و باعث افزایش اثربخشی دارو با مصرف دوز کم تر دارو می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.