اصفهان شرق

آب و فاضلاب همچنان دغدغه مردم شهرضا است

کدخبر: 210212
1399/11/19 در ساعت 08:05

به گزارش اصفهان شرق؛ ناصر اسدی  با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب بی‌نظیر است، اظهار داشت: رهبری امام راحل در انقلاب اسلامی یک رهبری خردمندانه بود و همه اقشار جامعه حامی انقلاب بودند.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه دانشجویان در این انقلاب بسیار پیشرو بودند، افزود: بزرگ‌ترین و آخرین انقلاب در قرن معاصر انقلاب ایران بود که رقم خورد و نظام ستم شاهنشاهی را سرنگون کرد و شاهد استقلال و آزادی نظام جمهوری اسلامی در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ بودیم.

وی با بیان اینکه وحدت نیاز ضروری جامعه است، گفت: دشمن بنا بود در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم‌های ناجوانمردانه شرایط اجتماعی را بر هم زند تا شاهد ۴۰ سالگی انقلاب نباشیم، در شرایط تحریم در اقتصادی که قسمت عمده آن متکی به نفت است، کاهش درآمدهای دولت اتفاق افتاد، در این شرایط با همراهی ویژه مردم توانستیم از این فشارها خارج شویم و دولت همه هم و غم خود را بر این کار بست است که بر این تحریم‌ها فائق آییم.

اسدی با اشاره به شیوع کرونا و خسارت‌های ناشی از آن در جامعه بیان کرد: کرونا حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را متأثر و هزینه‌های بسیاری را به دولت تحمیل کرده است، یک بیمار بستری در آی سی یو حدود ۳۰ میلیون تومان هزینه بستری ده روز او می‌شود.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه جنگ اقتصادی همچنان ادامه دارد و تمام ناشدنی است و باید توان‌مان چند برابر شود تا این وضعیت را ساماندهی کنیم، عنوان کرد: در دهه فجر امسال ۱۰۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۹۱ میلیارد تومان در شهرستان شهرضا که بعضی از آن‎ها بُعد ملی دارد، افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود، از این تعداد پروژه، ۹۴ پروژه افتتاح می‌شود که ۱۶۳ میلیارد تومان از این رقم سرمایه‌گذاری دولتی و ۸۷ میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است و ۶ پروژه نیز کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حدود ۵۵۰ نفر به صورت مستقیم با اجرای این پروژه‌ها مشغول به کار می‌شوند، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین پروژه‌ها مربوط به بخش صنعت و معدن و شهرک صنعتی رازی شهرضا است؛ پساب فاضلاب شهرضا یک دغدغه جدی بود تا از منابع آبی آن استفاده نشود، بنابراین پیگیری شد تا به شهرک رازی منتقل شود، در دهه فجر امسال پروژه تصفیه‌خانه و خط انتقال ۳۰ کیلومتری پساب فاضلاب به شهرک صنعتی رازی شهرضا به بهره‌برداری می‌رسد.

اسدی با اشاره به افتتاح ۱۲ پروژه جهاد کشاورزی در دهه فجر در شهرضا افزود: مشکل قطعی برق در شهرضا مربوط به یک شبکه انتقال فشار قوی بود و امسال با سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد تومانی این شبکه تعویض شد تا دیگر قطعی برق را در شهرضا نداشته باشیم.

فرماندار شهرضا با اشاره به اینکه آب شرب و اتمام شبکه فاضلاب دو دغدغه جدی در شهرضا است، بیان کرد: منابع آبی در شهرضا از طریق چاه‌ها تأمین می‌شود و بر طبق اصول پدافندی باید یک منبع آبی جایگزین داشته باشیم، کرونا ۳۰ درصد مصرف آب شهرضا را بیشتر کرده است، در کوتاه مدت برنامه‌هایی داریم تا از منابع موجود بهترین استفاده را ببریم.

وی با تأکید بر اینکه در میان مدت برای تأمین آب شرب شهرضا ناگزیر هستیم از سامانه‌های آب اطراف شهرضا استفاده کنیم، تصریح کرد: در درازمدت مجوز برداشت آب از رودخانه خرسان توسط نماینده مردم شهرضا در مجلس گرفته شده است؛ در بخش فاضلاب نیز در اواخر سال گذشته و امسال ۳۱ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر کار شده است و تلاش می‌کنیم پروژه ادامه داشته باشد.

اسدی با تأکید بر اینکه راه‌های ارتباطی به دلیل موقعیت ترانزیتی شهرضا یک دغدغه جدی است، خاطرنشان کرد: پروژه ۶ خطه کردن جاده شهرضا به اصفهان در طرفین جاده به طول ۷۰ کیلومتر و با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان در حال اجرا است، پروژه زیرگذر بسیج نیز در حال اجرا است و امیدوار هستیم طبق قول پیمانکار تا پایان سال بتوانیم بخشی از آن به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/فارس