سرویس: غیر تولیدی 23:09 - جمعه 17 بهمن 1399

نخستین باغ کتاب استان اصفهان در منظریه ساخته می‌شود

شهردار منظریه گفت: نخستین باغ کتاب استان اصفهان و بزرگترین کتابخانه استان در شهر منظریه در آینده نزدیک افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش اصفهان شرق؛ سیدعلی مرتضوی  با اشاره به آغاز پروژه آرامستان مرکزی شهر منظریه در دهه فجر اظهار داشت: زمینی به مساحت ۴ هکتار در حریم شهر منظریه جانمایی شده و زمین آن توسط شهرداری از اداره منابع طبیعی شهرستان تملک شده است.

شهردار منظریه با بیان اینکه عملیات زیرسازی و جدول‌گذاری آن در دهه فجر آغاز و از ابتدای سال آینده این مکان قابل استفاده خواهد بود، افزود: اعتبار اولیه این پروژه بالغ بر ۵ میلیارد تومان است که در دو فاز، اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعداد ۱۷۰ توافق با مالکان املاک واقع در بلوار اصلی شهر منظریه و آزاد سازی ۳۶ هزار مترمربع عرصه و اعیان انجام شده است، گفت: از ابتدای سال ۹۴ تاکنون توانسته‌ایم ۱۷۰ توافق با مالکان املاک واقع در بلوار اصلی شهر حاصل کنیم و از این تعداد حدود ۳۶ هزار مترمربع عرصه و اعیان تصرف، تخریب و آزادسازی کنیم.

مرتضوی با اشاره به اینکه این حجم تعداد توافق در تاریخ شهر منظریه بی‌سابقه بوده که با کمک اعضای شورای اسلامی شهر و مساعدت مردم حاصل شد، بیان کرد: ارزش املاک آزاد شده به قیمت روز بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان است؛ پروژه ساخت بلوار اصلی شهر پس از دو دهه انتظار در سال ۹۹ تکمیل شد و بلوار اصلی شهر همراه با دو میدان اصلی تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار منظریه در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به افتتاح اولین باغ کتاب استان اصفهان به همراه کتابخانه مرکزی شهر منظریه در آینده نزدیک عنوان کرد: اولین باغ کتاب استان اصفهان و بزرگترین کتابخانه استان که تحت نظارت نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قرار دارد در شهر منظریه در آینده نزدیک افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: این مجموعه در زمینی به مساحت ۳ هزار متر مربع عرصه و ۵۵۰ متر مربع اعیان توسط شهرداری منظریه در مدت ۴ سال ساخته و در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: برای ساخت این مجموعه اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان تماماً توسط شهرداری منظریه هزینه شده است که پس از اتمام در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قرار خواهد گرفت.

مرتضوی خاطرنشان کرد: این پروژه اولین باغ کتاب استان اصفهان خواهد بود که با طراحی منحصر به فرد میزبان دانش‌آموزان در کلیه سنین خواهد بود و به فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در شهرستان شهرضا کمک شایانی خواهد کرد.

شهردار منظریه با اشاره به تحویل ۴۰۰ برگ سند تک برگ شش‌دانگ در شهرک کارگاهی شیخ بهایی شهر منظریه گفت: در یک حرکت جهادی به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر منظریه و مساعدت و همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان شهرضا تعداد ۴۰۰ برگ سند تک برگ شش‌دانگ املاک کارگاهی و تجاری موجود در شهرک کارگاهی شیخ بهایی شهر منظریه صادر شد و در ایام دهه فجر به مالکان آن تحویل خواهد شد.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.