اصفهان شرق

افتتاح بخش‌های جدید بیمارستان عیسی ابن مریم(ع)/ ادامه بازسازی در دل مبارزه تمام عیار با کرونا

کدخبر: 210107
1399/11/18 در ساعت 10:30

به گزارش اصفهان شرق؛ بهروز کلیدری در حاشیه بازدید و افتتاح بخش‌های جدید بیمارستان عیسی ابن مریم(ع) اظهار کرد: شاهد این بودیم که بیمارستان عیسی بن مریم، با وجود اینکه حدود ۱۱ ماه است که به صورت یک بیمارستان مرجع، در حال خدمت دادن به بیماران کرونایی بوده است، از بازسازی و توسعه خود غفلت نکرده و در این مدت سعی کرده است نقایصی که در بیمارستان برای ارائه خدمات عمومی، وجود دارد را به تدریج مرتفع کند.

معاون درمان علوم پزشکی اصفهان افزود: یک بخش جدید، تحت عنوان بخش VIP یا بخش منتخب، به بیمارستان اضافه شد و بخش‌هایی مثل اکوکاردیوگرافی، بخش آندوسکوپی و کولونوسکوپی و اسپیومتری، از جمله بخش‌های اضافه شده به بیمارستان عیسی بن مریم است.

وی ادامه داد: در جهت رفع نقایص نیز یک تانک اکسیژن ۱٠ تُنی، به مجموعه ذخایر اکسیژن بیمارستان اضافه شد تا بیمارستان با مشکل کمبود اکسیژن مواجه نشود.

کلیدری با بیان اینکه زحمات ریاست بیمارستان قابل تحسین و تقدیر است، افزود: امید است که فعالیت‌های ایشان با همراهی خیران همین‌طور خوب پیش رود و در سال‌های آینده، یک بیمارستان بازسازی شده خوب و با کیفیت با تعداد تخت قابل قبول در مرکز شهر باشیم.

در ادامه امین رضا طباطبایی، به شرایط بیمارستان به عنوان مرکز ریفرال درگیر بحران کرونا اشاره کرد و گفت: در این بیمارستان هم‌زمان با درگیری کادر درمان با بیماری کرونا، پروژه‌هایی که از قبل نیمه تمام بود، تکمیل شد.

رئیس بیمارستان عیسی بن مریم(ع) افزود: مهم‌ترین این پروژه‌ها راه‌اندازی بخش ویژه بیمارستان بود که با ارزشی حدود ۱۰ میلیارد تومان راه‌اندازی شد، بیمارستان در این زمینه احساس خلأ می‌کرد؛ این بخش سال‌های قبل وجود داشته اما تعطیل و راکد مانده بود که تعمیرات اساسی و بازسازی شد.

وی افزود: سردر ورودی بیمارستان، راهروی ورودی، سی تی اسکن، رادیولوژی و بخش تصویربرداری به طور کامل نوسازی شدند، همچنین بایگانی مدارک پزشکی که به لحاظ فیزیکی، ایمنی و اطفاء حریق، غیر استاندارد بود، تخریب و بازسازی کامل شد.

طباطبایی با بیان اینکه تجهیزات فوق تخصصی برای بخش ریه با هزینه بالایی خریداری شده است.افزود: در بخش اقدامات تشخیصی، بیمارستان دستگاه‌های فوق تخصصی مثل آندوسکوپی و کولونوسکوپی را با بهترین برندهای روز دنیا خریداری و نصب کرده است.

رئیس بیمارستان عیسی بن مریم(ع) با بیان اینکه دیزرویناتور جدید بیمارستان و مخزن اکسیژن مایع نیز راه‌اندازی شده است، ادامه داد: بخش عمده‌ای از این اقدامات توسط خیران صورت گرفته و در همه مدت بیمارستان را همراهی و اعتماد کردند.

وی افزود: درمانگاه بیمارستان، فاقد آسانسور بود و برای خانم‌های باردار و افراد مسن تردد سختی وجود داشت که با کمک دو خیر آسانسور تهیه و نصب شد.

طباطبایی به هزینه‌های اعتباری و دریافتی این پروژه‌ها اشاره کرد و افزود: بخشی از هزینه‌ها توسط درآمدهای بیمارستان و بخشی نیز به طور مستقیم با نامه‌نگاری و رایزنی از وزارتخانه و به طور مستقیم تأمین شد و بخشی نیز توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان که به مشکلات واقف بودند، به طور مستقیم به دانشگاه کمک شد و بیمارستان هزینه را از دانشگاه، دریافت کرد.

رئیس بیمارستان عیسی بن مریم(ع) افزود: نقشه راه درمان در سطح استان ، مواردی مشخص کرده است که برای بیمارستان عیسی بن مریم، ۱۳۰ تخت مصوّب پیش بینی شده و نامه‌نگاری‌های آن نیز انجام شده است و بعد از بازسازی بیمارستان، در مسیر رفع این نیاز قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: این پروژه عمرانی  فراگیر و تأثیرگذار در ۲ فاز، آن هم در شرایطی که بیمارستان به عنوان مرکز ریفرال درگیر بحران کرونا بود به سرانجام رسید؛ فاز اول این عملیات عمرانی در سال ۹۸ با هزینه‌ای بالغ‌بر ۲۰۰ میلیون تومان که توسط خیر نیکوکار حاج آقا حسینی صورت پذیرفت که شامل کاشی و سرامیک  دیوارها، ایجاد سقف کاذب به‌ وسیله کناف و تایل راهروی ورودی از ابتدای اتاق سونوگرافی تا ورودی اورژانس توأم با اتاق‌های رادیولوژی ۱ و ۲، اتاق تراکم استخوان، سی تی اسکن، سونوگرافی و اتاق گچ بود.

طباطبایی در پایان اضافه کرد: فاز دوم آن شامل بازسازی  پذیرش و صندوق، کاشی و سرامیک دیوارها و کف سالن و ایجاد سقف  کاذب به‌ وسیله کناف و تایل از ابتدای اتاق سی تی اسکن تا انتهای راهروی آزمایشگاه همراه با احداث دفتر انتظامات، اتاق پلیس، اتاق اطلاعات بیمارستان و اتاق زیراکس است که در سال ۹۹ و در اوج بحران کرونا با پرداخت کامل هزینه‌ای بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان توسط خانواده نیکوکار مرحوم حاج محمود زینلی به سرانجام رسید.

انتهای پیام/