سرویس: غیر تولیدی 09:07 - شنبه 18 بهمن 1399

ناکارآمدی‌ها، عامل اصلی مشکلات اقتصادی است/ منافع آمریکا در منطقه در تیررس ایران

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام‌ عبدالمحمود عبدالهی در بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهر گرگاب اظهار کرد: در مواجهه با توطئه‌های آمریکاهربار که عاشورایی عمل کردیم آن‌ها عقب‌نشینی کردند و جمهوری اسلامی ایران پیروز شد. رئیس کمیسیون سیاسی، اجتماعی مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ملت غیرتمند ایران با تمسک به فرهنگ ناب عاشورا توانست […]

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌الاسلام‌ عبدالمحمود عبدالهی در بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهر گرگاب اظهار کرد: در مواجهه با توطئه‌های آمریکاهربار که عاشورایی عمل کردیم آن‌ها عقب‌نشینی کردند و جمهوری اسلامی ایران پیروز شد.

رئیس کمیسیون سیاسی، اجتماعی مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ملت غیرتمند ایران با تمسک به فرهنگ ناب عاشورا توانست محکم در مقابل همه دشمنان قسم‌خورده و تا دندان‌مسلح روی پای خود بایستد و سربلند شود.

وی افزود: ایران اسلامی امروز هم که  به حمد خدا بر سکوهای پیروزی بر همه بسترهای، صنعت، علم، تجهیزات، امنیت و تجهیزات دفاعی با سربلندی ایستاده است، بر اساس همین فرهنگ «ما می‌توانیم»، فرهنگ ناب عاشورایی و مقاومت در مقابل زورگویان و تهدیدات دشمنان بوده است.

وی ریشه برخی از مشکلات اقتصادی را به علت ناکارآمدی بخشی از مدیران بخش اقتصادی ذکر کرد که مردم با انتخاب دولت جوان و جهادی از پس این مشکل هم برخواهند آمد.

رئیس کمیسیون سیاسی، اجتماعی مجلس خبرگان رهبری به شکست آمریکا از ایران در بعد نظامی اشاره کرد که نظامیان آمریکایی از ایران بارها سیلی دریافت کرده و ساکت مانده و آن را هضم کردند؛ نظامیان آمریکایی پس از سرنگونی پهپاد بسیار پیشرفته خود در حوالی تنگه هرمز، جرئت نکردند پاسخ دهند چون از پاسخ خردکننده و موشکی ایران وحشت داشتند.

وی تصریح کرد:نظامیان آمریکا در منطقه غرب آسیا می‌دانند که نیروهای مسلح کشورمان از رویارویی گسترده در صورتی‌ که اوضاع بحرانی شود، باکی ندارند و در صورت لزوم همه پایگاه‌های و منافع آمریکا را در منطقه هدف قرار خواهند داد؛  این همان شاه‌بیتی است که آمریکا به‌ خوبی آن را درک کرده و از واکنش نشان دادن به حمله ایران به پایگاه عین الاسد اجتناب کردند.

عبدالهی، دلایل قیام ملت ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) علیه رژیم پهلوی را این‌گونه بیان کرد: بـیـشـتـر مـردم بـه دلیـل عملکرد رژیم شاه در مقابله با سنن دینی، عدم احترام به رأی مردم و حقوق بشر، از دسـت رفـتـن اسـتـقـلال سـیـاسـی و نـظـامـی کـشـور و عـدم اقـدام جـدی بـرای اسـتـقلال اقتصادی، سرکوبی آزادیخواهان و روشنفکران، حکومت بلامنازع ساواک حتی در مـنـازل مـردم، فـروش بی‌حساب نـفـت و ریـخـتـه شـدن بـخـشـی از پـول آن به‌حساب درباریان، رواج فساد و فحشاء در دربار، دولت و توجه دولت به رواج بی‌بند و باری در رسانه‌ها و به‌ تبع آن در جامعه، از حکومت پهلوی ناراضی بودند، هرچند که به علت خفقان شدید جرئت ابراز آن را نداشتند.

رئیس کمیسیون سیاسی، اجتماعی مجلس خبرگان رهبری در ادامه بخشی از مقام والای حضرت زهرا (س) را تشریح کرد که فاطمه (س)، دختر رسول خدا (ص) محدثه بود، ولی پیامبر نبود؛ فرشتگان از آسمان ( از جمله حضرت جبرئیل) بر او نازل می‌شدند و با او هم چون مریم، دخترعمران (ع)  گفت‌وگو داشتند.

وی در پایان تأکید کرد: حضرت زهرا(س) و اهل‌بیت (ع) ما را به مقام خودشان دعوت می‌کنند، اما به شرطی که ما معرفت و بصیرت داشته باشیم و بخواهیم که برویم. از طرف آن‌ها منعی نیست، ولی مشکل از طرف ماست که آیا تصمیم داریم که جایگاه و مقامشان را بشناسیم.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.