سرویس: غیر تولیدی 08:22 - شنبه 18 بهمن 1399

۱۰ هزار ظرفیت خالی نیروی ماهر در صنعت اصفهان/ نبود مهارت، چالش مهم معضل بیکاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: ۱۰ هزار ظرفیت خالی بکارگیری نیروی ماهر در صنعت استان اصفهان داریم و این نشان می‌دهد که کارگران فاقد مهارت هستند.

به گزارش اصفهان شرق؛ کامران کلانی اظهار داشت: وقتی صحبت از صیانت از نیروی کار می‌کنیم بخش قابل توجه‌ای از این صیانت در تنظیم روابط بین کارگر و کارفرما مصداق پیدا می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: وقتی از تنظیم رابطه بین کارگر و کارفرما سخن به میان می‌آید، آن چیزی که مهم است نگاه علمی به تنظیم روابط اجتماعی بین این دو قشر و با در نظر گرفتن اصل سه جانبه‌گرایی یعنی دولت کارگر و کارفرما است و اینجاست که نقش تشکل‌ها، انجمن‌ها و سندیکاها مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه انجمن‌های صنفی کمک‌کننده به دولت هستند، افزود: سطح تعامل انجمن کارگران ساختمانی با دولت و با ذینفعان خود نباید به تکمیل لیست بیمه و حق بیمه بین کارگران خلاصه شود، انجمن‌ها یک بخشی از ارتقای آن بسته به نحوه فعالیت‌شان است.

کلانی با بیان اینکه در دنیا به سمت انقلاب صنعتی پنجم پیش می‌رویم، بیان کرد: صنعت ساختمان یک صنعت سخت‌افزاری است و باید به سمت نوآوری پیش برویم و در این بین انجمن‌ها نقش اساسی دارند، انجمن باید نگاه آن علمی باشد تا در کار خود نوآوری داشته باشند و خود را در جامعه به دولت‌ها تحمیل کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه استانداردسازی و رتبه‌بندی به تقویت انجمن‌ها کمک می‌کند، عنوان کرد: مشکل اصلی نه تنها در صنعت ساختمان بلکه در جامعه کار و تولید امروز کمبود مهارت و نبود نیروی کار ماهر است، از ۱۵ هزار درخواست نیروی کار در اصفهان در ۶ ماهه اول سال در بنگاه‌های اقتصادی کمتر از ۵ هزار نفر نیرو جذب شده‌اند، یعنی ۱۰ هزار ظرفیت خالی بکارگیری نیروی ماهر در صنعت استان داریم و این نشان می‌دهد که کارگران فاقد مهارت هستند.

وی با بیان اینکه باید به مهارت به عنوان یک عنصر کلیدی در توسعه کلیدی در کار و تولید نگاه کنیم، خاطرنشان کرد: جوانان به دلیل نداشتن مهارت لازم نمی‌توانند وارد بازار کار شوند و بر همین اساس لازم است مهارت‌آموزی و افزایش مهارت همواره در دستور کار جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باشد.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.