سرویس: غیر تولیدی » نقلی 20:49 - جمعه 17 بهمن 1399

بانک اطلاعات شهری

کمبود و ضعف در اطلاعات در مورد بسیاری از موضوعاتی که با آنها سروکار داریم یکی از دغدغه های اصلی به حساب می آید و تقریبا میتوان گفت که بدون داشتن آگاهی کافی در مورد بسیاری از فعالیتهای خود آن هم در دنیای امروزی به مشکل روبه رو خواهیم بود.

به گزارش اصفهان شرق؛ کمبود و ضعف در اطلاعات در مورد بسیاری از موضوعاتی که با آنها سروکار داریم یکی از دغدغه های اصلی به حساب می آید و تقریبا میتوان گفت که بدون داشتن آگاهی کافی در مورد بسیاری از فعالیتهای خود آن هم در دنیای امروزی به مشکل روبه رو خواهیم بود.

حال در این میان برخی افراد شبکه هایی را پدید آوردند که میزان زیادی از اطلاعات را در خود جای داده و در مورد تمامی نیازهای اطلاعاتی شما حرفی برای گفتن دارد. این جمع آوری اطلاعاتی از دیرین امری با اهمیت بود و توسط افرادی انجام میشد اما در گذشته این اطلاعات در دسترس تمامی مردم قرار نمیگرفت. حال امروزه با پیشرفتهایی که به وجود آمده و دسترسی راحت و کم هزینه تمامی افراد به اینترنت و یا شبکه های مجازی این اطلاعات به صورت وب سایتها و یا درون اپلیکیشن هایی طراحی شده و در دسترس تمامی افرادی که به استفاده از آنها نیاز دارند قرار گرفته است.

به این شبکه ها که اطلاعات جامع و کاملی در مورد موضوعات و مکانهای مختلف در خود جای داده اند بانک اطلاعاتی گفته میشود. بانک های اطلاعاتی میتوانند موضوعات مختلفی را شامل شوند و در مورد مسائل مختلف اطلاعات مورد نظر شما را در اختیار شما قرار دهند.

به عنوان مثال بانک اطلاعات شهری تمامی موارد موجود در یک شهر را شامل میشود و افراد میتوانند برای کسب اطلاعات از یک مکان و یا رفع نیازهای خود درون یک شهر از بسیاری از ارائه دهندگان خدمات مورد نظرشان در آن شهر با دسترسی به اینترنت و مراجعه به بانک اطلاعاتی آن شهر مطلع شده و یه به این مکانها مراجعه کنند.

پس با توجه به موضوعاتی که به آن اشاره شد این موضوع کاملا روشن است که بانکهای اطلاعات شهری چقدر توانایی دارند تا بسیاری از مشکلات افرادی که از حضور مراکز تفریحی و تجاری و غیر تجاری اطراف خود بی اطلاع هستند کمک کند و یا حتی گزینه های جدیدتری به آنها پیشنهاد دهد.

شما اگر همین الان به یک بانک اطلاعاتی در مورد شهر زندگی خود مراجعه کنید، مطمئن باشید حتی در اطراف خود از مکانها یا مراکزی مطلع خواهید شد که از آن بی خبر بودید.

مشکلات اصلی بانک اطلاعات شهری

همانطور که انتظار میرود با اهمیت ترین موضوع در رابطه با بانک های اطلاعاتی، درستی و صحت اطلاعاتی است که یک بانک اطلاعاتی در خود جای داده و در اختیار کاربرانش قرار داده است. با توجه به این موضوع که یک بانک اطلاعات مشاغل شهری حجم کثیری از اطلاعات مربوط به شهر خود را در بر میگیرد باید به صورت روزانه اطلاعات را تحلیل کرده و از صحت آنها اطمینان حاصل کند.

در غیر اینصورت نحوه عملکرد آن بانک اطلاعاتی به کل زیر سوال خواهد رفت زیرا ممکن بسیاری از افراد استفاده کننده را با اطلاعات نادرست خود دچار مشکل کند.

به صورت کلی مشکلات اصلی بانک های اطلاعات شهری به حجم زیاد اطلاعات بر میگردد. این موضوع مشکل دیگری هم برای این بانکهای اطلاعاتی ایجاد میکند آن هم این مورد است که نحوهی قرار دادن این میزان اطلاعات درون App و یا Web site که کاربر به آن مراجعه میکند باید به صورتی باشد که دچار گیج شدن افراد نشود که به نسبت مقدار اطلاعات این عمل دشوار است.

 

بانک اطلاعات مشاغل چی چی بازار با به روزرسانی اطلاعات و تماس با خدمات دهندگان تمامی اطلاعات خود را به طور دائم ویرایش می کند تا کاربران به جدیدترین خدمات شرکت ها و مراکز اطلاع پیدا کنند.

پشتیبانی و محافظت از بانکهای اطلاعات شهری

با توجه به بحث اهمیت طبقه بندی اطلاعات و طراحی شبکه هایی که به واسطه آنها این اطلاعات در دسترس مردم قرار می گیرد تیم برنامه نویسی و همینطور پستیبانی این کار را زیر نظر گرفته و تا جای ممکن مشکلات موجود در را از بین میبرند. همچنین برای انجام بهتر عمل پشتیبانی و بحث های حفاظتی اطلاعات را تقسیم بندی کرده و سپس بارگذاری میکنند.

این موضوع به این معنی است که تمامی افراد دسترسی کامل به تمامی اطلاعات ندارند و تیمهای برنامه نویسی و پشتیبانی و افرادی که مسئولیت محافظت از اطلاعات را دارند در اولویت هستند.

کمی بیشتر در مورد بانک اطلاعات شهری بدانیم

بانکهای اطلاعات شهری تمامی اطلاعات موجود و مورد نیاز در یک شهر در مورد مکانهای تفریحی و تاریخی یا مراکز ارائه دهنده خدمات در زمینه های مختلف مثل رستورانها، مراکز پزشکی و درمانی، مراکز خرید و فروشگاهها، اقامتگاهها و دیگر مراکز را در خود جای داده و این موضوع چه برای افرادی که ساکن شهر هستند و هم برای افرادی که برای مسافرت به آن شهر راهی میشوند بسیار کارآمد و مفید است.

برای افراد ساکن یک شهر از این رو مفید است که فرض کنید مشکلی برای بخشی از منزل شما به وجود آمده و نیاز به تعمیر یا خدمت رسانی دارد و خود شما از پس آن بر نمی آیید، از روی دیگر شما تعمیرکار یا مکانی که در جهت مشکل شما به شما کمک کند نمی شناسید، در این مواقع شما می‌توانید به بانک اطلاعات شهری محل زندگی خود مراجعه کرده و در رابطه با مشکل خود اطلاعات کسب کنید.

همچنین می‌توانید مراکز رفع کننده مشکل شما را درون بانک اطلاعاتی پیدا کرده و با آنها تماس برقرار کنید زیرا شماره تماس یکی از آیتم های اطلاعاتی است که در مورد مکانها یا مراکز درون سایت قرار می‌دهند. محل دقیق مرکز مورد نظر و یا مکانی که شما قصد دارید به آنجا بروید هم درون بانکهای اطلاعات شهری روی نقشه نشانه گذاری شده است تا در پیدا کردن آن به مشکل نخورید.

از جمله مزایای بانک اطلاعات مشاغل شهری چی چی بازار می توان به اطلاعات بالای این سایت ها در رابطه با کلیه بخش های خدماتی از جمله بانک ها و شعب آنها ، بیمه ، نمایندگی ها و تعمیرگاه های خودرو ، بخش گردشگری شامل هتل ها ، آژانس های مسافرتی و … ، خدمات دولتی ، معرفی اماکن عمومی ، تفریحی و گردشی ، مراکز تجاری و رستوران ها ، فروشگاه های زنجیره ای ، خدمات پزشکی ، کلینیک ها و سالن های زیبایی و … اشاره نمود. بانک اطلاعات مشاغل به شما کمک می کند تا علاوه بر اینکه بتوانید اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنید ، راحت ترین و بهترین مسیر برای رسیدن به مکان مورد نظر خود را نیز مشخص کنید. همچنین نظرات خود را در رابطه با خدماتی که دریافت کرده اید با کاربران دیگر به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.