اصفهان شرق

جمع‌آوری ۵۶۳۰ دستگاه ماینر در استان اصفهان/ ایجاد ظرفیت استقرار پلیس در منطقه حصه

کدخبر: 209816
1399/11/15 در ساعت 12:48

به گزارش اصفهان شرق؛ محمدرضا میرحیدری صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: با توجه به تحریم‌هایی که دشمن برای ممانعت از پیشرفت و کاهش قدرت نظام اسلامی انجام می‌دهد با ایستادگی ملت ایران و با عنایات الهی و الطاف خداوند منان نسبت به این ملت شریف همچنان پابرجا و استوار است و به عنوان یک تکیه‌گاه برای مظلومان عالم مورد توجه قرار گرفته‌ است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی باعث شده که مردم زندگی سختی را طی کنند، گفت: شاهد این هستیم کسانی که به دنبال آشوب و اغتشاش در کشور ما بودند امروز دچار شکاف‌هایی در صفوف خود هستند که نظام استکبار با فصاحت انتخابات اخیر را اجرا می‌کند کشوری که مدعی نماد دموکراسی است به مجلس حمله‌ور می‌شوند و پلیس و اغتشاشگران با یکدیگر متناقض هستند.

وی با تأکید بر اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران مردم علاوه بر سختی‌ها و مشکلات موجود پای نظام ایستاده‌اند، تصریح کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی و مشکلاتی در دستگاه‌های دارند و مشکلات اقتصادی وجود دارد اما در حفظ امنیت داخلی و حمایت و پشتیبانی از ملت‌ها و مظلومان منطقه و فرا منطقه هستند.

اهداف نیروی انتظامی در راستای اجرای منویات فرماندهی کل قوا است

میرحیدری ضمن تشکر از خبرنگاران و راویان انقلاب اسلامی گفت: رسالت سنگینی به دوش خبرنگاران و مجاهدان این حوزه است و معرفی حقایق و اهداف به نسل جدید از رسالت‌های خبرنگاران است و سهم خبرنگاران در پیشگیری، ایجاد امنیت و همکاری با پلیس، سهمی بسیار است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: معتقدیم تا رسیدن به جایگاه پلیس در تراز انقلاب اسلامی فاصله‌ داریم اما چشم‌انداز امروز پلیس ناجا حرکت به سمت جایگاه اصلی خود در نظام جمهوری اسلامی است تا در تراز انقلاب اسلامی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اهدافی که نیروی انتظامی برای خود ترسیم کرده در راستای اجرای منویات فرماندهی کل قوا اولویت اول ارتقا معرفت دینی، روحیه ولایت مداری و ترویج تفکر انقلابی و جهادی است که در سازمان دنبال می‌شود.

میرحیدری تصریح کرد: همچنین توسعه و ارتقای سطح آموزش، مهارت گرایی و تحقق  پلیس هوشمند مبتنی بر توسعه فناوری و سامانه‌های نوین، تسهیل خدمات انتظامی به مردم، پیشگیری و مواجه با مفاسد اخلاقی، توسعه و ارتقا آمادگی و عملیاتی یگان‌های مقابله با قاچاق کالا، مبارزه با مواد مخدر و توزیع‌کنندگان آن، مقابله همه جانبه با ثروت‌های خرد و کلان، کاهش تلفات جانی، ارتقاء نظم و انضباط و ارتقای خدمات معیشتی برای کارکنان از جمله اهداف ما در نیروی انتظامی است.

نقش کلیدی پلیس در حفظ نظم و امنیت در حوزه سلامت

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به شیوع ویروس کرونا افزود: نقش پلیس در حفظ نظم و امنیت در حوزه سلامت و اجرای طرح‌های فاصله‌گذاری اجتماعی، نقش کلیدی بوده که شاهد نتایج بسیار خوب از این اقدامات بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: از زمان دوره جدید قوه قضائیه زندان زدایی یکی از اصولی شد که مورد توجه مسؤولان قضایی قرار گرفت که آزادی بیش از ۱۰ هزار آزادی را شاهد بودیم که با نگاه حمایتی سهمی از آن‌ها آزاد شدند همچنین تغییری در قانون مجازات داریم که از مرداد عملیاتی شد و مجازات‌ جایگزین قرار گرفت.

میرحیدری گفت: سامانه فوریت پلیس ۱۱۰ حاکی از میزان تلاش‌های پلیس در حفظ امنیت جامعه است که در ۱۰ ماه امسال ۳۹۲.۴۳۵ تماس با مرکز فوریت‌ها داشته‌ایم که ۸۴ درصد این عدد عملیاتی شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه در کنترل جرائم با همت مردم شریف و حمایت‌های آن‌ها در استان شاهد کاهش سرقت بوده‌ایم، افزود: در سال ۱۳۹۹، ۵۰ درصد افزایش انهدام باندهای سرقت، ۲۷ درصد افزایش دستگیری‌های ناشی از سرقت رشد ۴ درصدی وقوع سرقت و افزایش ۱۴ درصدی کشف سرقت را داشته‌ایم.

ضریب امنیتی گلوگاه‌های غرب استان اصفهان افزایش می‌یابد

وی ادامه داد: استان اصفهان به عنوان چهارراه مرکزی کشور است که استان‌های مختلف با توجه به شرایط جاده‌ای محورهای استان اصفهان مجرمان می‌توانند به راحتی وارد شهر شوند اما در حال حاضر گلوله‌ها و ورودی‌ها قابل کنترل است، دو گلوگاه در غرب و منطقه بیتاب بویین میان دشت و سعیدآباد با طرح موضوع در شورای تأمین پیگیر هستیم تا ضریب امنیتی را در ورودی این مناطق  بالا بریم.

میرحیدری گفت: شاهد کاهش ۷.۲ درصد جعل و کلاه‌برداری، انهدام ۱۰ باند در حوزه کلاه‌برداری و در بخش جرائم جنایی افزایش ۵.۹ درصد قتل در سه ماه اخیر را داشتیم که ۹۶.۷ درصد قاتلان شناسایی و دستگیر شده‌اند و درصد کمی تحت تعقیب هستند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: ۱۱۶.۷ درصد کشفیات آدم ربایی، افزایش تصادفات درون شهری، نقش ۱۸ درصدی همیاران پلیس و اثر بخشی این حوزه را داشته‌ایم و دنبال توسعه و سامان‌دهی آن هستیم و می‌خواهیم فراتر از گذشته در فرهنگ‌سازی اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به آمار ۱۰ ماهه پلیس راهور، ۱۷ درصد کاهش تصادفات فوتی، ۱۹ درصد کاهش افراد فوتی ۱۹ درصد کاهش خسارات تصادفات کاهش ۳ درصد برخورد با تخلفات و کاهش قابل قبولی در تلفات ناشی از تصادفات داشته‌ایم.

میرحیدری اظهار کرد: کاهش ۳ درصدی اعمال قانون، کاهش ۱۳ درصد انتقال خودرو به پارکینگ را داریم همچنین سهم وسایل نقلیه مقصر در تصادفات که منجر به فوت می‌شود ۳۶ درصد کاهش سواری‌ها، ۹ درصد کاهش وانت ۹ درصد کاهش کامیون‌های، ۸ درصد موتور  ۹ درصد کاهش داشته است.

توفیقات پلیس اصفهان در حوزه امنیت اقتصادی

فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: در حوزه پلیس امنیت اقتصادی  توفیقات خوبی در شناسایی دستگاه‌های تولید بیت کویین داشته‌ایم که ۵۶۳۰ دستگاه ماینر جمع‌آوری شده است که و ۷۱ درصد کشف اقلام بهداشتی و ۳۰۰ دستگاه خودرو را داشته‌ایم همچنین کشف ۱۰۰ تن شیرخشک داشته و اعتباراتی که تولید و صادرات داشته‌ایم که بناست این مشکل در تهران حل شود و اگر صادرات آزاد شود می‌توانیم در چرخه قاچاق دقیق‌تر عمل کنیم.

شناسایی و انهدام ۸۰ باند مواد مخدر

وی ادامه داد: منهدم و شناسایی ۸۰ باند مواد مخدر و تعامل با پلیس مبارزه با مواد مخدر استان‌های هم‌جوار را داشته‌ایم و ۴۵ تن میزان کشفیات مواد مخدر است با توجه به تأثیر مشروبات در نزاع و درگیری‌ها افزایش آمار داشته‌ایم.

میرحیدری با اشاره به بازدید خود از منطقه حصه افزود: وضعیت بدی در این منطقه حاکم است و شهروندانی گلایه دارند که باید دستگاه‌های روی کار بیایند همان روز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اعلام کردم ما آماده‌ایم تا ظرفیتی مهیا شود که پلیس در آن منطقه  مستقر شود تا خدمات خود و برخورد لازم را داشته باشد، اما احداث ایستگاه در منطقه حصه فایده ندارد و باید ظرفیتی باشد که در آن مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با سرقت داشته باشد و در حوزه اجتماعی همکاران حضور داشته باشند و خدمات مربوطه را ارائه دهند.

رتبه برتر پلیس فتا اصفهان در انتشار محتوای آموزشی فضای مجازی

فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: در حوزه پلیس فتا ۱۴۸۱ سایت محرمانه شناسایی و جهت تشکیل پرونده قضایی به مراجع قضایی ارجاع داده شده‌اند. در حوزه شناسایی امور کسب و کار اینترنتی ۵۰ درصد رشد، ۳۶ جلسه آموزش همگانی حضوری و ۷۲ جلسه آموزش همگانی غیرحضوری داشته‌ایم همچنین انتشار ۲۲۶ محتوای آموزشی فضای مجازی داشته‌ایم که رتبه برتر کشوری را پلیس فتا اصفهان کسب کرده است.

وی گفت: رشد ۲۴ درصدی تعداد پرونده انتشار فیلم‌های خصوصی خانوادگی، افزایش ۷۳ درصدی دسترسی غیرمجاز به داده‌ها و مزاحمت‌های اینترنتی ۳۰ درصد رشد داشته است در این خصوص کارگاه آموزشی با بهره‌گیری از کارشناسان خبره برگزار شد.

میرحیدری ادامه داد: راه‌اندازی مرکز فوریت‌های سایبری از اقدامات ما بوده است که رتبه اول تشخیص هویت را دریافت کردیم و مبارزه با سرقت رتبه سوم کشور را داریم همچنین تعداد کل تماس‌ها با سامانه ۱۹۷ نسبت به ۱۰ ماه سال قبل ۱۷ درصد افزایش داشته است و ۳ درصد غیرقابل بهره‌مندی بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: در بحث اعتیاد و فرهنگ‌سازی اقدامات خوبی از نمایشگاه دائمی در سطوح مختلف و آموزش لازم دانشجویان و دانشگاهیان و حضور کارشناسان در محلات و مدارس را داریم.

وی بیان داشت: در بحث حجاب و مقابله نیروی انتظامی با بدحجابی باید دستگاه‌های فرهنگی را وادار کنیم تا خلأ بدحجابی را پرکنیم با توجه به اینکه حجاب اهرمی شده است برای دشمنان دنبال این هستیم که وفاقی بین دستگاه‌های فرهنگی و پلیس برقرار کنیم و با همدلی طرح‌های مؤثری اجرا کنیم.

انتهای پیام/