سرویس: غیر تولیدی 10:37 - سه شنبه 14 بهمن 1399

بعد از دریافت واکسن فایزر؛ ابتلای همه ساکنان یک خانه سالمندان در اسپانیا؛ 7 نفر مُردند

بنا بر تایید کارکنان یک خانه سالمندان در اسپانیا همه 78 ساکن این مرکز بعد از دریافت اولین دوز واکسن آمریکایی «فایزر-بیون‌تک» به کرونا مبتلا شده‌اند و هفت نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش اصفهان شرق؛ کارکنان یک مرکز نگهداری از سالمندان در اسپانیا روز دوشنبه تایید کردند، همه ساکنان این مرکز به نام «لاگارترا» در منطقه «تولدو» در جنوب غربی مادرید، پایتخت اسپانیا بعد از دریافت دوز اول واکسن کرونای فایزر به این بیماری مبتلا شدند و هفت نفر آن‌ها جان خود را از دست دادند.

بنا بر گزارش خبرگزاری اسپانیایی «ای‌اف‌ای»، علاوه بر افراد جان باخته، چهار نفر دیگر اکنون بستری هستند و ۱۲ نفر از کارکنان این مرکز هم مبتلا شده‌اند.

طبق این گزارش، همه ۳۳ کارمند این مرکز باید قبل از آغاز کار آزمایش پی‌سی‌آر منفی داشته باشند و به گفته یک سخنگوی این مرکز، تدابیر بهداشتی برای کنترل شیوع به طور مرتب برقرار است.

به گزارش شبکه روسی «آرتی»، این مرکز در بیانیه‌ای اعلام کرد: سیزدهم ژانویه (۲۴ دی) همه ساکنان و از جمله کارکنان اولین دوز واکسن فایزر را ردیافت کردند و بعد از شش روز اولین علائم در ده نفر از ساکنان پدیدار شد. برخی از کارکنان هم پنج روز بعد از واکسیناسیون به دلیل بیماری به مرخصی رفتند.

روز بیست و یکم ژانویه مدیریت مرکز پذیرفت که همه ساکنان مورد آزمایش قرار بگیرند و همچنین در اتاق‌هایشان قرنطینه شوند. نتایج آزمایش‌ها در روز بیست و پنجم ژانویه نشان داد همه ساکنان بجز یک نفر مبتلا شده‌اند که آن یک نفر هم بعدتر دچار این ویروس شد.

این مرکز اعلام کرده علی‌رغم شیوع بالای کرونا در خانه‌های سالمندان اسپانیا در موج اول و دوم همه‌گیری، از این بیماری در امان مانده بود. با این حال این مرکز قصد دارد دوز دوم را هم به ساکنان تزریق کند.

تاکنون خبرهای زیادی درباره موارد فوت و علائم شدید بعد از تزریق دو واکسن فایزر و مدرنا در آمریکا و کشورهای دیگری که استفاده از این واکسن‌ها را تایید کرده‌اند، گزارش شده است.

در خود آمریکا بر اساس گزارش‌هایی که در سامانه فدرال «گزارش عوارض جانبی واکسن» ثبت شده، حدود ۶۰ نفر بعد از دریافت این واکسن‌ها جان باخته‌اند و صدها نفر دچار عوارض بعضاً تهدیدکننده حیات شده‌اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.