اصفهان شرق

توانمندسازی مردم در برابر حوادث امری ضروری است

کدخبر: 209766
1399/11/14 در ساعت 10:25

به گزارش اصفهان شرق؛ علی محمدهاشمی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در آئین افتتاح خانه هلال حرم مطهر حضرت زینب (س) به مناسبت آغاز دهه فجر احیای ارزش‌های دینی و اخلاقی و آزادی مردم ایران را بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی خواند و اظهار داشت: کل دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که برای نجات افراد فقیر نیاز نیست که آن‌ها صف بکشند و ما بسته‌های غذایی بین آن‌ها توزیع کنیم، چرا که مشکلات را مقطعی حل می‌کند و این کاری است که قبل از انقلاب اسلامی استعمارگر‌ها با ما انجام دادند.

او با اشاره به اینکه رتبه ایران در انجام کار‌های عام المنفعه و داوطلبانه رتبه خوبی نیست، ادامه داد: در ایران مراکز سازمان نهاد مردمی و خیریه زیاد است، اما ضریب تأثیر آن را در جامعه نمی‌بینیم، چون هم افزایی نداشته‌ایم و عملکرد‌ها برای توانمندسازی جامعه نبوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه مأموریت جمعیت هلال احمر در حوادث بحرانی، انسان ساز، مسائل بحرانی سیاسی و اقتصادی تعریف شده است، افزود: همه دنیا به این نتیجه رسیده اند که اگر بتوانیم خود مردم را توانمند کنیم، معضل‌ها حل می‌شود و می‌توانیم تأثیرگذار باشیم.

اوبا بیان اینکه در حال حاضر با توانمندسازی جامعه می‌توانیم آسیب‌های اجتماعی موجود را حل کنیم، اضافه کرد: جمعیت هلال احمر نیز به واسطه همین تفکر طرح خانه‌های هلال احمر را را ایجاد کرده که یکی از شعب آن در جوار حرم حضرت زینب (س) ست.

هاشمی با بیان اینکه هلال احمر این آمادگی را دارد که در حوزه اجتماعی نیز فعالیت کند، افزود: باید بستری فراهم شود تا جمعیت هلال احمر در کنار دیگر گروه‌های جهادی و داوطلبان هم سو وهم جهت با رویکرد علمی حرکت کند تا تأثیرگذاری بیشتری در جامعه داشته باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در ادامه افتتاح خانه هلال حرم مطهر حضرت زینب (س) گفت: تأسیس خانه هلال احمر در جوار حرم مطهر خواهر امام رضا (ع) می‌تواند الگویی برای کل کشور باشد که توانمندسازی خادمین و داوطلبین در حوزه انجام اقدامات عام المنفعه و خیر صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/