سرویس: غیر تولیدی 11:11 - سه شنبه 14 بهمن 1399

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان؛

۵۳ زندانی محکوم به قصاص در اصفهان از طنابِ دار رهایی یافتند

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان از گذشت شاکیان و رهایی ۵۳ زندانی محکوم به قصاص از طنابِ دار طی ۱۰ ماه گذشته در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمود ضیایی فرد مدیرکل زندان‌های استان اصفهان با اشاره به آزادی زندانیان جرائم عمد اظهار داشت: در ۱۰ ماه گذشته جلسات متعددی از سوی مددکاران در نوبت‌های متوالی با شاکیان برگزار و از کمک مالی خیرین برای اخذ رضایت آن‌ها استفاده شد.

او افزود: با تلاش خیران و گذشت شاکیان در مدت یاد شده ۵۳ زندانی محکوم به قصاص در استان از طنابِ دار رهایی یافتند.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان تصریح کرد: از مجموع ۵۳ زندانی ۳۲ نفر با تلاش رییسان زندان‌ها و مددکاران آزاد شده و به جمع خانواده‌هایشان بازگشتند.

او با بیان اینکه در بین زندانیان آزاد شده افرادی هم هستند که حدود ۲۰ سال به اتهام قتل عمد در زندان بسر برده‌اند، تصریح کرد: نوع قتل انجام شده، جنسیت و تابعیت ایرانی یا غیرایرانی فرد، تفاوتی در تمهیدآفرینی برای رهایی زندانیان نداشت و مددکاران به‌عنوان وظیفه انسانی خود موظف به پیگیری این کار بودند.

ضیایی فرد اضافه کرد: از تعداد یاد شده ۳۸ نفر از زندان مرکزی، هشت نفر از زندان کاشان و هفت زن نیز در زندان نسوان اصفهان بودند.

او در پایان نقش مراجع قضایی و قضات شُعب را در آزادی زندانیان، کاهش حبس و قبول تخفیف مجازات و آزادی مشروط زندانیان استان ستود.

منبع:ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.