سرویس: غیر تولیدی 09:14 - سه شنبه 14 بهمن 1399

چگونه انگیزه خود را هنگام کاهش وزن حفظ کنیم؟

زمانی که فردی برای کاهش وزن تلاش می‌کند، ممکن است انگیزه خود را از دست بدهد، اما می‌توان با چند کار ساده این انگیزه را تا پایان راه حفظ کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ بر اساس مطالعه مرکز پرشکی بوستون، هر سال ۴۵ میلیون آمریکایی رژیم می‌گیرند. با این حال، رژیم گرفتن و پرهیز از غذا اغلب دو چیز بسیار متفاوت است و انگیزه یکی از عناصر اصلی در موفقیت هر برنامه کاهش وزن است.

اگر مصمم به کاهش وزن هستید، در اینجا چند نکته وجود دارد که می‌توانید برای حفظ انگیزه در طول دوره کاهش وزن خود استفاده کنید.

پیشرفت خود را ترسیم کنید

هیچ چیز انگیزه‌بخش‌تر از دیدن نتایج نیست. اگرچه تمرین کردن و رژیم گرفتن ممکن است نتایج فوری نداشته باشد، اما در نهایت نتایج و پیامد‌های بسیار رضایت بخشی را به همراه دارد. هفته‌ای یک بار روی ترازو بروید و وزن خود را یادداشت کنید.

با انجام این کار در هر هفته و نگه داشتن نمودار نتایج خود، در جریان پیشرفت هفتگی خود باشید.

چگونه انگیزه خود را هنگام کاهش وزن حفظ کنیم؟

اگر به رژیم و تمرین روزمره خود پایبند هستید، باید ببینید که هر هفته وزن شما به طور مداوم کاهش می‌یابد و دیدن این تعداد کم شده روی کاغذ می‌تواند انگیزه فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

تنهایی رژیم نگیرید

لازم نیست در مسیر کاهش وزن تنها باشید و اگر فرد دیگری را به عنوان همراه با خود داشته باشید، حفظ انگیزه برایتان راحت‌تر خواهد بود.

یک حریف تمرینی برای خود پیدا کنید که مایل باشد در کنار شما وزن کم کند یا در یک کلاسی شرکت کنید که پر از افرادی باشد که سعی دارند خود را تغییر دهند و دیدن اینکه دیگران به سختی در جهت اهداف مشابه شما تلاش می‌کنند، اغلب می‌تواند انگیزه شما را حتی برای انجام کار بیشتر فراهم کند و اگر افراد دیگر شما را مسئول بدانند، دیگر کمتر تمرین می‌کنید یا رژیم خود را کنار می‌گذارید.

برنامه خود را تغییر دهید

یکنواختی دشمن انگیزه است. اگر برای مدت زمان طولانی دقیقاً به همان روال تمرینی خود پایبند باشید، ممکن است متوجه شوید که این موضوع یکنواخت و کسل‌کننده می‌شود و خیلی راحت‌تر می‌توانید به اهداف خود پایبند بمانید که حداقل از روند رسیدن به اهداف لذت ببرید.

برای اینکه تمرین روزمره خود را تازه و هیجان‌انگیز نگه دارید، هر از گاهی آن را ترکیب کنید. چند تمرین جدید را انجام دهید و برخی از تمرینات قدیمی را با تمرین جدید جایگزین کنید. تا زمانی که کالری می‌سوزانید، بیشتر برنامه‌های تمرینی مناسب کار شما را به پایان می‌رسانند و تغییر آن، گاه به گاه مفید است.

صبح‌ها تمرین کنید

بیشتر متخصصان بهداشت و تناسب اندام به شما می‌گویند که ساعات صبح بهترین زمان برای تمرین است. برای بیشتر افراد، ساعات صبحگاهی  بهترین انگیزه و در بالاترین حد خود قرار دارد.

چگونه انگیزه خود را هنگام کاهش وزن حفظ کنیم؟

پس از یک روز طولانی کار، ممکن است انرژی و انگیزه شما کاهش یابد و کشاندن خود به داخل سالن ورزشی بسیار دشوارتر خواهد بود و ورزش باعث جریان یافتن خون شما می‌شود و اندورفین کمی به شما می‌دهد تا بتوانید انگیزه‌تان را به طور روزانه  تحریک کنید.

عادت‌های غذایی بد را دور بیاندازید

عادت‌های بد غذایی می‌تواند تمام سخت کوشی‌های شما را در باشگاه از بین ببرد. یک دلیل وجود دارد که آن‌ها می‌گویند شکم در آشپزخانه ساخته می‌شود.

اگر شروع به حذف گروه‌های غذایی کنید، خوب غذا خوردن ممکن است دشوار باشد. تولید غیر مجاز مواد غذایی فقط منجر به پرخوری می‌شود بنابراین، یافتن تعادل در تغذیه سالم رمز موفقیت است.

از دست دادن وزن در ابتدا می‌تواند بسیار دشوار باشد، اما پس از اجرای موارد بالا انگیزه شما برای ادامه کار و رسیدن به اهداف خود بسیار زیاد خواهد شد.

برگرفته از مقاله برایان تریسی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.