سرویس: اجتماعی 08:18 - دوشنبه 13 بهمن 1399

معماری سنتی در اصفهان احیا می‌شود

معاونت مدیرکل در امور مراکز سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور متولی احیای معماری سنتی در استان اصفهان شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمدرضا مصلحی  با بیان اینکه فنی و حرفه‌ای متولی آموزش‌های مهارتی است، اظهار داشت: فنی و حرفه‌ای برای اشتغال آموزش می‌دهد تا امنیت شغلی برای نیروی کار متخصص ایجاد شود و نیروی کار متخصص با امنیت جانی و شغلی بتواند در محل کار حاضر شود و علاوه بر اینکه خدمات می‌دهد، خدمات هم بگیرد.

معاونت مدیرکل در امور مراکز سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان با بیان اینکه فنی و حرفه‌ای در بخش صنایع ساختمان در ۱۶ رشته آموزشی آزمون برگزار می‌کند، افزود: در بخش صنایع ساختمان از سال ۹۱ تا ۹ ماهه سال جاری ۱۹۷ هزار و ۱۱۰ نفر در آزمون صنعت ساختمان برای اخذ پروانه مهارت شرکت کردند که از این تعداد ۶۱ هزار ۶۷۸ نفر در سطح استان اصفهان قبول شده‌اند و تعداد گواهی‌نامه‌هایی که از سال ۸۸ تاکنون صادر شده ۱۳۱ هزار و ۷۵۲ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه در شهرضا تعداد شرکت‌کنندگان در ۱۶ رشته ساختمان از ابتدای سال ۹۱ تا ۹ ماهه سال ۹۹، ۳ هزار و ۲۸۷ نفر بوده که از این تعداد ۲ هزار و ۹۰۷ نفر قبول شده‌اند، بیان کرد: با توجه به آمار شهرستان شهرضا در صنعت ساختمان این انتظار می رود که افراد بیشتری در آزمون شرکت کنند.

مصلحی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۱۶۰ نفر تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند و کارگران باید در آزمون‌ها بیشتر شرکت کنند، بیان کرد: ادارات فنی و حرفه‌ای شهرستان‌های استان باید از فرمانداران بخواهند کارگروه اشتغال و مهارت را به دبیری فنی و حرفه‌ای برگزار کنند و انجمن صنفی ساختمان در این تشکل‌ها شرکت کنند.

معاونت مدیرکل در  امور مراکز سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان با بیان اینکه برای امنیت شغلی، کارگران باید پروانه خود را به درجه ۲ و یک ارتقا دهند، بیان کرد: آموزش در محیط کار واقعی بسیار مهم است، کارگری که در کنار یک استادبنا کار می‌کند، می‌تواند از ۱۲ تا ۲۱ ماه بیمه باشد بدون اینکه استادبنا ریالی بابت بیمه پرداخت کند، فقط کافی است به فنی و حرفه‌ای مراجعه کند و اسم خود را به عنوان آموزش در فضای حقیقی کار ثبت کند تا از بیمه حوادث کار برخوردار شود.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان از طرف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور متولی احیای معماری سنتی در اصفهان شده است، شهرستان‌های کاشان، اصفهان و شهرضا در معماری سنتی ید طولایی دارند.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.