اصفهان شرق

طرح شفافیت آرای نمایندگان سه‌شنبه به صحن مجلس می‌آید

کدخبر: 209732
1399/11/13 در ساعت 10:16

به گزارش اصفهان شرق؛ حسینعلی حاجی دلیگانی اظهار کرد:  طرح شفافیت آرای نمایندگان که فوریت مطرح‌شدن آن رأی آورد، سه‌شنبه به صحن علنی مجلس می‌آید.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه وبرخوار در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طبق برنامه این طرح سه‌شنبه این هفته پیش از بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود؛ اگر کلیات این طرح رأی بیاورد و دو شوری شود به کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس برمی‌گردد و نظرات نمایندگان درباره برخی از بندهای این طرح لحاظ خواهد شد.

حاجی دلیگانی افزود: برخی از نمایندگان درباره یکی از بندهای این طرح مبنی بر این‌که جلسات کمیسیون‌ها نیز شفاف اعلام شود نظراتی دارند که در صورت تصویب کلیات در کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس بررسی خواهد شد.

 دبیر هیأت‌رئیسه مجلس یازدهم از نمایندگان انقلابی مجلس خواست که با  شفاف کردن مجلس راه را برای رانت‌خواری، رأی‌خواری و مجلس‌خواری باندهای قدرت و ثروت ببندند.

این نماینده ادوار مجلس اضافه کرد: بر اساس این طرح مأموریت نمایندگان ‎شفاف شده، اسامی موافق، مخالف، ممتنع و بدون رأی در جلسه علنی کمیسیون و صحن منتشر خواهد شد و رأی اعتماد به وزرا شفاف و مخفی شدن رأی‌گیری جز در موارد ضروری ممنوع می‌شود.‎

حاجی دلیگانی یادآوری کرد: شفافیت آرای نمایندگان مجلس یکی از برنامه‌های مهم نمایندگان مجلس یازدهم است که این طرح در کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس تهیه‌ شده است.

وی موافق این موضوع است که  مذاکرات کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده کشور برای مردم کامل پخش شود تا تفاوت نگاه‌ها بین نمایندگان ملت و دولت (سازمان برنامه‌ و بودجه) مشخص‌ شده و مردم بتوانند در انتخابات ریاست جمهوری با شناخت دقیق فرد مطلوب خود را انتخاب کنند.

به گزارش فارس، مجلس شورای اسلامی یک‌شنبه با ۱۵۴ رأی موافق، گام بلندی را برای بررسی اولویت‌دار طرح شفافیت آرای نمایندگان برداشته و آن را تصویب کرد.

انتهای پیام/فارس