سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:31 - یکشنبه 12 بهمن 1399

هجمه علیه واکسن روسی سازماندهی شده است/ واکسن ایرانی کرونا دنیا را شگفت‌زده کرد

سخنگوی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه هجمه علیه واکسن روسی سازماندهی شده است، گفت: این واکسن روی یک میلیون روس آزمایش شده و خیلی از کشورهای دنیا از آن استفاده کرده‌اند و تاکنون برای آنها مشکلی ایجاد نکرده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ روزنامه وطن امروز گفت‌وگویی با کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

هجمه علیه واکسن روسی سازماندهی شده است

– برخی‌ به دنبال این هستند که با ایجاد فضایی نامطلوب افکار عمومی را نسبت به واردات واکسن کرونای روسی به کشور مخدوش و مشوش کنند.

– ایجاد کمپین و اظهارنظرهای غیرکارشناسانه درباره واکسن روسی جز خصومت چیزی دیگر در بر ندارد.

واکسن روسی جزو ۱۰ واکسن مورد تایید برای ورود به سبد کوواکس

– این واکسن شرایط قابل قبول برای شروع واکسیناسیون را داراست. بیش از ۱۴ کشور دنیا این واکسن را تایید کرده‌اند و بیش از ۵۰ کشور نیز درخواست آن را دارند.

– واکسن روسی هم‌اکنون جزو ۱۰ واکسنی است که مورد تایید برای ورود به سبد کوواکس قرار گرفته است.

– کشورهایی نظیر عراق، بحرین و ترکیه عملیات واکسیناسیون از طریق واکسن وارداتی کرونای روسیه را شروع کرده‌اند.

– در روسیه نیز تاکنون بیش از ۳ میلیون دوز تولید شده و افزون بر یک میلیون دوز از این واکسن تزریق شده است.

– واکسیناسیون انجام‌شده در برخی کشورها و همچنین روسیه با واکسن «اسپوتنیک V» اثربخشی مناسب همراه با بی‌خطری را نشان داده است.

همکاری مشترک صنعت واکسن‌سازی بین ایران و فدراسیون روسیه

– مجوز مصرف اضطراری «اسپوتنیک V» در کشورمان در ادامه طبق تفاهمات فعلی با انتقال فناوری و تولید مشترک آن نیز همراه خواهد بود و به این ترتیب همکاری مشترک بیوتکنولوژی و صنعت واکسن‌سازی بین ایران و فدراسیون روسیه در دستور کار است.

– با توجه به زیرساخت‌های عظیم روسیه در این حوزه و توانمندی بالای ایران، قطعا این همکاری‌ها جایگاه هر ۲ کشور را در دنیا در ساخت واکسن بالا می‌برد.

– امیدواریم با ورود نخستین محموله‌های واکسن «کووید-۱۹» به کشور، آغاز کمپین واکسیناسیون علیه این بیماری را در کشور شاهد باشیم. بعد از آن نیز از طریق واکسن‌های مورد تایید و انتخاب سازمان غذا و دارو در سبد کوواکس با محوریت سازمان جهانی بهداشت، روند واکسیناسیون ادامه خواهد داشت.

ادامه واکسیناسیون با واکسن ایرانی در بهار ۱۴۰۰ 

– در بهار ۱۴۰۰ نیز امیدواریم روند واکسیناسیون علیه این بیماری با واکسن‌های تولید داخل ادامه یابد.

– در صورتی که اتفاق غیرمنتظره‌ای در ساختار ویروس و واریانت‌های جدید آن رخ ندهد، تا پایان سال ۱۴۰۰ کمپین واکسیناسیون علیه «کووید-۱۹» را در کشور به پایان می‌رسانیم.

واکسن ایرانی کرونا دنیا را شگفت‌زده کرده است

– به جرات می‌توان گفت واکسن کرونای ساخت داخل بنیاد برکت از اثربخشی بسیار بالایی برای مقابله با ویروس کرونا برخوردار است.

– واکسن ایرانی کرونا دنیا را شگفت‌زده کرده است، چرا که در بهترین شرایط و کیفیت بسیار بالا در حال ساخت و طی مراحل پایانی است و امیدواریم در اواسط فاز سوم مجوز تولید انبوه آن صادر شود و در اواخر بهار سال آینده در دسترس قرار گیرد.

– یکی از مزیت‌های واکسن کرونای ایرانی به نسبت سایر واکسن‌های جهانی توان منحصر‌به‌فرد تاثیرگذاری این نوع واکسن بر ویروس جهش‌یافته انگلیسی است که با انجام آزمایش‌ها توانسته است به این بیماری غلبه کند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.