سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:28 - یکشنبه 12 بهمن 1399

ذخیره خون در اصفهان به چهار روز رسید

سخنگوی اداره کل انتقال خون استان اصفهان گفت: میزان ذخیره خون و فرآورده‌های خونی در پایگاه‌ها و مراکز انتقال خون استان اصفهان هم اینک به چهار روز رسیده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ لطفعلی جعفری سخنگوی اداره کل انتقال خون استان اصفهان گفت: میزان ذخیره خون در شرایط مطلوب باید بیش از هفت روز باشد، ولی در حدود ۲ ماه پیش در استان اصفهان حتی به یک روز هم رسید.

او گفت: این در حالیست که روزانه ۴۵۰ واحد خون و فرآورده‌های خونی برای بیماران خاص و مراکز درمانی استان اصفهان نیاز است.

سخنگوی اداره کل انتقال خون استان اصفهان افزود: زمان نگهداری برخی فرآورده‌های خونی از جمله پلاکت کوتاه و تنها ۷۲ ساعت و دیگر فرآورده هاتا ۳۵ روز است؛ از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۳۲ هزار نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کرده‌اند که ۱۰۵ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

او با اشاره به نزدیک شدن به ایام گرامیداشت پیروزی انقلاب و دهه فجر از کارکنان تمامی دستگاه‌های استان دعوت کرد تا در برنامه‌های خود، اهدای خون را لحاظ کننند.

به گفته او با توجه به کاهش تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در استان، میزان اهدا و ذخیره پلاسما به چهار تا ۶ واحد رسیده است.

۹۶.۵ درصد اهداکنندگان خون در استان اصفهان را مردان و ۳.۵ درصد را زنان تشکیل می‌دهد.

زنان و مردان از سن قانونی ۱۸ سال تا سن ۶۰ سالگی و در صورت اهداکننده مستمر بودن تا ۶۵ سالگی می‌توانند خون اهدا کنند.

استان اصفهان دارای پایگاه‌ها و مراکز ثابت انتقال خون در شهرستان‌های کاشان، خوانسار، شهرضا، نجف آباد، خمینی شهر، گلپایگان و نایین و ۲ مرکز در کلانشهر اصفهان شامل خواجو و عاشق اصفهانی است.

منبع:ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.