سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:01 - یکشنبه 12 بهمن 1399

چه کار کنیم حوصله سالمندان در قرنطینه سر نرود؟

در ایام شیوع کرونا سالمندان به عنوان یکی از گروه‌های پر خطر باید مورد توجه قرار گیرند تا بتوانند به راحتی با موضوع قرنطینه کنار بیایند.

به گزارش اصفهان شرق؛ با شیوع روزافزون ویروس کرونا در سراسر جهان، دوره اجباری ماندن در خانه‌ها ادامه دارد و در این بین سالمندان با قرار گرفتن در گروه پر خطر لازم است بیش از گروه‌های دیگر سنی مراقب سلامتی خود باشند.

اما ماندن در خانه و کمتر بیرون رفتن برای تمام افراد ناراحت کننده است و زمینه ساز افسردگی می‌شود از این رو لازم است با اقداماتی مناسب از منزوی شدن سالمندان جلوگیری شود.

پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در مطلبی به این موضوع پرداخت که در ادامه می خوانیم.

با حفظ رعایت بهداشت به آن‌ها سر بزنید، امنیت محل سکونتشان را چک کنید، حواستان به نحوه مصرف داروهایشان باشد و در صورت لزوم منزلشان را تمیز کنید.

فاصله اجتماعی به معنای قطع رابطه نیست به جای ارتباط حضوری ارتباط مجازی داشته باشید، چگونگی استفاده از وسایل آنلاین را به آن‌ها آموزش دهید با آن‌ها گپ بزنید و برایشان عکس و فیلم بفرستید.

بسته‌هایی برای سرگرم شدن شان، مانند لوح‌های فشرده فیلم، آموزش تکنولوژی تعاملی مجاز، پازل، یا هر سرگرمی دیگر مورد علاقه شان را تهیه کنید.

از طریق خاطرات مورد علاقه شان مثل به اشتراک گذاشتن عکس‌های قدیمی، با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.

به برقراری ارتباط با فرزندان و دیگر سالمندان از طریق شبکه‌های اجتماعی تشویقشان کنید.

کاشتن گل و گیاه، نقاشی کشیدن، حل کردن جدول، نگهداری از پرندگان، از جمله فعالیت‌هایی است که به سالمندان کمک می‌کند دوران قرنطینه را راحت‌تر پشت سر بگذارند.

تا حد امکان نگذارید یک جا نشین باشند و آن‌ها را تشویق کنید ورزش‌های سبک مانند یوگا را انجام دهند.

مواد معدنی و ویتامین‌ها برای آن‌ها مفید است، در دو نوبت وعده پروتئینی آماده کنید و نگذارید از خوردن مایعات به اندازه کافی غافل شوند.

با سالمندان کودکانه رفتار نکنید توصیه هایتان را محترمانه مطرح کنید به هیچ عنوان آزادی عمل را از آن‌ها نگیرید.

انتهای پیام

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.