سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:22 - چهارشنبه 21 خرداد 1393

بصیرت رفت/ پاک نژاد رییس اتاق اصناف استان اصفهان شد

در انتخابات داخلی اتاق اصناف اصفهان عباسعلی بصیرت بعد ازسال ها با کرسی ریاست این اتاق خداحافظی کرد و پاک نژاد به عنوان رییس اتاق اصفهان انتخاب شد.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از صاحب نیوز، بعد از برگزاری انتخابات هیات رییسه اتاق اصناف استان در اواخر اردیبهشت ماه امسال، بیستم خرداد ماه انتخابات داخلی این اتاق برگزار شد و بعد چند سال عباسعلی بصیرت با ریاست اتاق اصناف خداحافظی کرد و پاک نژاد به ریاست اتاق اصناف استان انتخاب شد.

انتخابات با حضور روسای اتحادیه های در اردیبهشت ماه برگزار شده و پنج نفرشامل آقایان پاک نژاد جهانگیری، امامی، بصیرت و اصولی به عنوان هیات رییسه انتخاب شدند و قرار براین شد تا با توجه به اصلاح قانون اصناف و ابلاغ وزارت بازرگانی رییس اتاق با برگزاری انتخابات داخلی بیستم خرداد ماه برگزار شود.

بر اساس این گزارش در مرحله نهایی انتخابات پاک نژاد با کسب آرای لازم به ریاست اتاق اصفهان انتخاب شد و جهانگیری نایب رییس اول، امامی نایب رییس دوم، بصیرت به عنوان دبیر و اصولی به عنوان خزانه دار اتاق اصناف استان انتخاب شدند.

گفتنی است  انتخابات در تمام شهرها و شهرستان های استان با شرکت حدود ۳۷۰ اتحادیه به صورت کاملا قانونی برگزار شد و مرحله نهایی نیز با توجه به اصلاح  قانون و بر اساس ابلاغیه جدید و سراسری  وزارت بازرگانی و شورای اصناف کشور به صورت داخلی برگزار شد.

تا پیش ازاین  عباسعلی بصیرت  چند دور پیاپی در انتخابات موفق بود و عنوان ریاست مجمع اصناف استان راکه چند سالی است به اتاق اصناف تغییر نام داده است بدست آورده بود. اما به نظر می رسد با وجود ضرورت خصوصی سازی و اجرای سیاست های اصل ۴۴ مخصوصا در سال های اخیر که اختیارات و وظایف بیشتری را به NGO ها و نهادهای خصوصی نظیر اتاق اصناف تکلیف کرد اتاق اصناف اصفهان نقش خود را به عنوان بازوی وزارت بازرگانی در قطب اقتصادی کشور به خوبی ایفا نکرد و آنطور که باید و رشد و تحولی در فعالیت اصناف دیده نشد.

در سال های اخیرطرح های مهمی نظیر تشکیل بانک اصناف مسکوت ماند اعتراضات، مشکلات و تخلفات زیادی در اصناف که با یک مدیریت توانمند قابل رفع بود به بحران تبدیل شد نظیر بحران مالیات بر ارزش افزوده.

با تشکیل هیات رییسه جدید و افزایش همدلی بین اعضا به نظر می رسد اتاق اصناف استان اصفهان با مشورت و به دور از تک محوری بیش از گذشته در انجام وظایف محوله قدم بردارد.

لازم به ذکر است انتخابات اتاقاصناف استان اصفهان بیستم خردادماه بر اساس مصوبه قانونی شورای عالی اصناف کشور در حضور رییس کمیسیون اصناف استان، هیات اجرایی انتخابات اتاق، کمیسیون نظارت برگزارشد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.