سرویس: غیر تولیدی 12:12 - شنبه 11 بهمن 1399

اکوپارک ۵۳ هکتاری در اصفهان احداث می شود

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: اکوپارک ۵۳ هکتاری تا پایان امسال در اصفهان احداث می شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ فروغ مرتضایی‌نژاد مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان، اظهار کرد: اکو پارک (پارک‌های اکولوژیک) سیستم‌های پیشرفته‌ای را برای محیط آرام و پایدار فراهم می‌کند.

او با بیان اینکه در اکو پارک فعالیت‌های تفریحی با مسائل زیست محیطی توأم است و اقدامات جامع، یکپارچه و منسجمی می‌تواند برای توازن و تعادل بین عناصر تشکیل دهنده و پارک برقرار باشد، افزود: برای اکو پارک باید گونه‌های بومی منطقه، مقاوم و سازگار با شرایط اقلیمی را در طراحی و کاشت در نظر گرفت؛ همچنین از منابع آب خاکستری و پساب تصفیه شده یا از روش‌های آبیاری نوین و تحت فشار استفاده کرد.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: در اکو پارک باید انرژی الکتریکی از طریق سلول‌هایی خورشیدی تأمین شود و در طراحی مبلمان آن از مواد بازیافتی استفاده شود.

او با بیان اینکه در اکوپارک‌ها سیستم جمع‌آوری آب‌های سطحی فراهم می‌شود و تمهیداتی جهت مشارکت شهروندان در نگهداری از فضا‌های عمومی ایجاد می‌شود، افزود: با توجه به عرصه مجاور شهر اصفهان در سمت شمال غربی، ۵۳ هکتار زمین از منابع طبیعی برای اجرای اکو پارک واگذار شده که طرح ویژه آن نیز به منابع طبیعی ارائه شده است.

مرتضایی‌نژاد افزود: این اکو پارک با انواع گونه‌های بومی، مقاوم و سازگار با شرایط اقلیمی در طراحی کاشت قرار گرفته است و انواع گونه‌های درختی مانند بلوط زاگرس، بلوط همیشه سبز، زیتون و گیاهانی همچون کاج تهران، عناب، انواع گیاه اسکوپاریا و انواع درختچه‌های مقاوم مانند انار گل، ارمغان طاووسی پیش بینی شده تا علاوه بر ایجاد منظر زیبا، نیاز تفریحی شهروندان را از نظر اکو پارک فراهم کند.

او ادامه داد: در جلساتی با معاونت غذایی اصفهان طرح توسعه اکوپارک از ۵۳ هکتار به ۱۷۰ هکتار مطرح شده است که امیدواریم بتوانیم با همکاری تمام بخش‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان این مهم را محقق کنیم.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان این که تا پایان سال ۹۹ کاشت اکو پارک ۵۳ هکتاری انجام می‌گیرد، گفت: در توافق با اداره کل منابع طبیعی استان برای توسعه این اکو پارک اقدام خواهیم کرد تا پیرو آن یک متر مربع به سرانه اکولوژیک شهر اصفهان اضافه شود.

منبع:ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.