سرویس: دسته‌بندی نشده 06:20 - جمعه 10 بهمن 1399

معرفی کتاب؛

«سربلند»؛ روایتی داستانی از زندگی شهید محسن حججی

کتاب «سربلند» اثر محمدعلی جعفری در انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ کتاب «سربلند» اثر محمدعلی جعفری در انتشارات شهید کاظمی منتشر شد. این کتاب روایتی داستانی از کودکی تا شهادت شهید مدافع حرم محسن حججی است.

محمدعلی جعفری کتاب‌هایی در زمینه روایتگری و داستانی از زندگی شهدا به رشته تحریر در می آورد. او در این اثر مخاطب را با ابعاد مختلف شخصیتی شهید حججی آشنا می‌کند.

محسن حججی در ششم بهمن ماه ۹۲ در سپاه استخدام شد. پس از آن با عنوان پاسدار به سوریه برای دفاع از حرمین عازم شد و عاقبت در سحرگاه ششم مرداد ماه ۹۶ با حمله عناصر تکفیری تروریستی داعش به مواضع جبهه مقاومت روبرو شد و به اسارت دشمن درآمد. او سرانجام در هجدهم مرداد ۹۶ به شهادت رسید.

در بخشی از کتاب «سربلند» می‌خوانیم:

«برگشتم به حاج سعید گفتم: آخه من چطور این بدن ارباٌ اربا رو شناسایی کنم؟! خیلی بهم ریختم. رفتم سمت آن داعشی. یک متر رفت عقب و اسلحه اش را کشید طرفم. سرش داد زدم: شما مگه مسلمون نیستید؟ به کاور اشاره کردم که مگر او مسلمان نبود؟ پس سرش کو؟ چرا این بلا را سرش آوردید؟ حاج سعید تند تند حرف هایم را ترجمه می‌کرد. آن داعشی خودش را تبرئه کرد که این کار ما نبوده و باید از کسانی که او را برده‌اند بپرسید، فهمیدم می‌خواهد خودش را از این مخمصه نجات دهد. دوباره فریاد زدم که کجای اسلام می‌گوید اسیرتان را این طور شکنجه کنید؟ نماینده داعش گفت: تقصیر خودش بوده!، پرسیدم به چه جرمی؟ بریده بریده جواب می‌داد و حاج سعید ترجمه می‌کرد: از بس حرصمون رو در آورد، نه اطلاعاتی به ما داد نه اظهار پشیمونی کرد، نه التماس کرد! تقصیر خودش بود!»

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.