سرویس: فرهنگ و هنر 11:18 - شنبه 11 بهمن 1399

معرفی کتاب؛

چگونه رضا نام، رضا خان شد؟

کتاب «رضا نام تا رضا خان» به قلم هدایت الله بهبودی در موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی منتشر شد.

به گزارش اصفهان شرق، بخشی از کتاب‌های پژوهشی هستند که با موضوعات تاریخی به رشته تحریر درمی آیند و محققان این عرصه حاصل تحقیقاتشان را در قالب کتاب منتشر می‌کنند. موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی یکی از موسسه‌های فعال در این زمینه  است. این موسسه زندگینامه رضاه شاه پهلوی را با عنوان «رضا نام تا رضا شاه» به قلم هدایت الله بهبودی منتشر کرده است.

بهبودی در این اثر با زاویه کمتر شناخته شده ای به زندگی پیش از سلطنت پهلوی اول می‌پردازد. پس از آن وی چگونگی برکشیدن رضا خان را بیان می‌کند. برکشیدنی که در سوم اسفند ۱۲۹۹ پایان می‌یابد. در این اثر تاحدی درباره زمانه رضا خان بحث می‌شود. از آثار انقلاب اکتبر روسیه بر ایران، پایان جنگ جهانی اول، قرارداد ۱۹۱۹، ارتقای بریگاد قزاق به دیویزیون، سرازیری مستشاران نظامی و مالی بریتانیا برایران، استحاله قزاقخانه روسی به انگلیسی و سیاست انگلستان در ایران بین دو جنگ جهانی سخن به میان می‌آید.

موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی که پیش از این با انتشار زندگی‌نامه‌هایی از امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی به قلم هدایت‌الله بهبودی توجه بسیاری از علاقه‌مندان به تاریخ معاصر را جلب کرده بود؛ اینک به روایت زندگی چهره مقابل پرداخته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.