سرویس: اخبار شهرستان 10:47 - شنبه 11 بهمن 1399

مدیر کل شیلات استان اصفهان در جمع کشاورزان جرقویه علیا طرح کرد؛

استفاده از پتانسیل آب برای پرورش آبزیان در منطقه جرقویه علیا/ تصاویر

مهندس حمید رضا عباسی در جمع کشاورزان شهر حسن آباد گفت: باید از پتانسیل آب چشمه ها و قنوات استفاده بهینه کرد و شما پتانسیل پرورش انواع ماهی ها را دارید.

به گزارش اصفهان شرق، جلسه ای با حضور مهندس عباسی و کشاورزان صحرای شیدان جهت بررسی استفاده از آب این صحرا جهت پرورش ماهی در مسجد الغفور برگزار شد.

در این جلسه ابتدا خدابخش منصوری در خصوص مشخصات جغرافیایی منطقه و صحرای مورد نظر سخنانی بیان کرد.

در ادامه مهندس عباسی مدیر کل شیلات استان اصفهان در سخنانی گفت: منطقه جرقویه علیا با دارا بودن پتانسیل آب موجود در چشمه ها  وقنوات می تواند قطب پرورش آبزیان باشد.

وی در ادامه افزود: با توجه به کمبود مواد پروتئنی در جیره غذایی به علت افزایش جمعیت پرورش آبزیان در منطقه می تواند علاوه بر ارزش غذایی موجب رشد اقتصادی، توسعه منطقه و اشتغالزایی شود.

مهندس عباسی در ادامه از کشاورزان خواست تا با مشورت و اطلاع از موع در صورت موافقت ایجاد شرکت تعاونی نمایند تا اقدامات بعدی انجام گیرد.

مدیر کل شیلات استان اصفهان در ادامه به 20 درصد سود برای کشاورزان اشاره کرد و افزود: ایجاد تاسیسات لازم حدود 200 میلیارد ریال اعتبار لازم است در صورت موافقت هزینه از طرف اتاق بازرگانی تامین می شود و شما با در اختیار قرار دادن آب و زمین 20 درصد سود خواهید برود.

 در ادامه با حضور مهندس گل شیرازی رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان و اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، مهندس صادقی عضو نمایندگان و رئیس فراکسیون اتحاد و توسعه پایدار اتاق های بازرگانی کشور، عباسی مدیر کل شیلات استان اصفهان از چشمه صحرای شیدان بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید مهندس صادقی گفت: ده هکتار زمین جهت این کار در نظر گرفته شده است که در مرحله اول دو هکتار جهت آزمایش آماده سازی خواهد شد.

وی هزینه این پروژه را حدود 200 میلیارد ریال عنوان کرد که در صورت موافقت کشاورزان این هزینه از طرف اتاق بازرگانی تامین خواهد شد.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.