سرویس: اخبار شهرستان 08:34 - پنجشنبه 09 بهمن 1399

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع):

دستاورد قرارگاه حافظان سلامت؛ شرق شهرستان اصفهان 40 روز بدون فوتی کرونا

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) گفت: در مراحل اولیه در آبان ماه در دو هفته ۴۲ نفر آمار فوتی در شرق شهرستان اصفهان از بیماری کرونا بود، که اکنون با اقداماتی که در قالب قرارگاه حافظان سلامت انجام گرفت و در کنار رعایت دستورالعمل ها در حال حاضر نزدیک به 40 روز است، که هیچ فوتی نداشته و آمار مبتلایان هم کاهش یافته است.

سرهنگ جواد داستانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک ایام دهه فجر و ولادت حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: دهه فجر امسال با ولادت دختر پیامبر اعظم حضرت فاطمه (س) و ولادت امام خمینی (ره) همراه شده و نور در نور امسال طنین انداز شده است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع)  با اشاره و بیان گوشه از وصیت نامه شهید سلیمانی تصریح کرد: با هدف تبین دستاوردهای انقلاب و با شعار « انقلاب اسلامی، بالنده و مقتدر، چون کوه استوار» برنامه های مختلفی را در شرق شهرستان اصفهان به مناسبت دهه فجر برنامه ریزی کردیم.

*تشریح برنامه های ناحیه امام علی در دهه فجر از زبان فرمانده ناحیه
وی در مورد برنامه های این ناحیه در دهه فجر در شرق شهرستان اصفهان عنوان کرد: برگزاری جشن ورود امام در ۱۲ بهمن با حضور بسیجیان در مزار شهدا در شهرها و روستاها، برپایی ایستگاهی صلواتی، برگزاری جشنواره های مجازی ایرانی اسلامی و مسابقات ورزشی بومی و محلی و جشنواره سرود و تئاتر خیابانی از جمله برنامه های پیش بینی شده است.

داستانی ادامه داد: همچنین راه اندازی کارون های موتوی و خودرویی در ۲۲ بهمن، تجلیل از فعالان فرهنگی، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم، توزیع بسته های معیشتی، برگزاری نمایشگاه های عکس دستاوردهای انقلاب، نور افشانی شب دوازدهم و ۲۲ بهمن، راه اندازی ایستگاه های فرهنگی برگزاری یادواره شهدای ابروی محله، تجلیل بانوان کارافرین و شاخص، برگزاری جشن میلاد حضرت زهرا (س) از جمله برنامه های دیگر است.

جواد داستانی در مورد دیگر برنامه های برنامه ریزی شده توسط این ناحیه در شرق شهرستان اصفهان گفت: برگزاری نشست های بصیرتی در فضای مجازی در طرح ثامن با موضوع دستاوردهای ۴۲ ساله انقلاب؛ تبیین گام دوم و همچنین انتشار ان به صورت کلیپ و پوستر در فضای مجازی، فعال بودن حافظان قرار گاه سلامت، برگزاری مسابقات مجازی مختلف نیز انجام خواهد شد.

*بیش از 30 برنامه شاخص در شرق شهرستان اصفهان اجرا می شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) با بیان اینکه بیشتر از مراسمات و برنامه ها  به صورت مجازی برگزار خواهد شد، گفت: بیش از 100 برنامه به مناسبت این دهه برنامه ریزی شده است که 30 عنوان آن برنامه های شاخص است.

*اقدامات ناحیه امام علی (ع) در مقابله با بیماری کرونا

سرهنگ جواد داستانی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اقداماتی که از ابتدای شیوع بیماری کرونا انجام داده است، خاطرنشان کرد: در این زمینه حضور بسیجیان در قالب گروه های جهادی در سطح شهرها و روستاهای شرق شهرستان اصفهان  برای ضد عفونی و همچنین برپایی ایستگاه های سلامت از همان ابتدا انجام شد  که  ۱۶ ایستگاه سلامت در شهرها فعال شد که تعدادی از آن ها هنوز هم فعال است.
وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات در مقابله با بیماری کرونا ورود جدی و به جای بسیج جامعه زنان در طرح غربال گری بود که با حضود در مراکز بهداشت اقدامات خوبی را در این زمینه انجام دادند.

وی در ادامه افزود: اقدامات در این زمینه از شروع بیماری کرونا شروع و در سال 99 نیز ادامه یافت؛ اهدای خون توسط گروه های جهادی و بسیجیان، دوخت ماسک و گان، جمع اوری کمک های مردمی و خیران برای زندانیان از جمله اقدامات دیگر بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) خاطرنشان کرد: در زمینه تولید ماسک  ۱۹ کارگاه تولید ماسک راه اندازی شد که ۳ کارگاه صنعتی و ۱۶ کارگاه خانگی بود که هنوز برخی از ان ها نیز فعال است و توانست کمک شایانی را انجام دهد.

داستانی در مورد دیگر اقدامات در مقابله با بیماری کرونا گفت: تهیه و توزیع ۱۵ هزار بروشور آموزشی، اعزام 30 بسیجی داوطب به بیمارستان که به صورت شیفتی به بیماران کرونایی خدمات انجام دادند، از جمله دیگر اقدامات است.

وی ادامه داد: ۱۰۰ هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده و ۲۰ هزار پک بهداشتی و ضد عفونی کردن بیش از ۱۰ هزار نقطه  و آموزش چهره به چهره بیش از ۶۰ هزار نفر بخش دیگری از اقدامات در مقابله با این بیماری بود.

*توزیع 500 بسته معیشتی در دهه فجر در شرق شهرستان اصفهان

وی با اشاره به برپایی ایستگاه های جمع اوری کمک مومنانه، سلامت و غربالگری خاطرنشان کرد: در این مدت  ییش از ۳۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در شرق اصفهان توزیع شد و در دهه فجر نیز تعداد 500 بسته دیگر که ارزش هر بسته 200 تا 250 هزار تومان است، توزیع خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع)  اذعان کرد: در طرح غربالگری مدافعان سلامت حاج قاسم سلیمانی درگام دوم غربالگری ویروس کرونا قرار گرفتیم که با سه هدف شناسایی رصد و پیگیری تشکیل شد؛ در این قرار گاه نزدیک به 100 درصد در شرق اصفهان غربالگری صورت گرفت.

*شرق شهرستان اصفهان 40 روز بدون فوتی کرونا 

داستانی تصریح کرد: در مراحل اولیه در آبان ماه در دو هفته ۴۲ نفر  آمار فوتی در شرق شهرستان اصفهان از بیماری کرونا بود، که اکنون با اقداماتی که در قالب قرارگاه انجام گرفت و در کنار رعایت دستورالعمل ها در حال حاضر نزدیک به 40 روز است، که هیچ فوتی نداشته و آمار مبتلایان هم کاهش یافته است.

وی در مورد دیگر اقدامات این ناحیه عنوان کرد: همچنین توزیع ۵۰ دستگاه تب لت و گوشی هوشمند برای دانش اموزان بی بضاعت و همچنین آزادی سه زندانی جرائم غیر عمد نیز اتفاق خوبی بود که انجام شد و در مرحله دوم نیز برای سه زندانی دیگر این اتفاق افتاد.

جواد داستانی با اشاره به مشکلاتی که کشاورزان در شرق اصفهان با آن رو به رو هستند، گفت: ما از کشاورزان و مطالبه به حق آن ها حمایت می کنیم و همچنین  احیا و لایروبی قنات، ترمیم بندها و سیل بندها که در سال های گذشته بر اثر روان آب ها آسیب دیده بود در این زمینه انجام شده است، همچنین وام های خود اشتغالی برای مشاغل در این زمینه و مشاغل خانگی و مشاغل زود بازده انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه با این حمایت ها فارفان دهکده مقاومت است، ادامه داد: از دیگر اقدامات محرومیت زدایی در این منطقه ساخت و ترمیم  خانه های محروم،  ساخت و ایجاد کارگاه قالی بافی، اعزام تیم پزشکی، مشاوره برای۲۲۰ نفر از بسیجیان، برگزاری نمایشگاه، تهیه سیسمونی و لوازم برای خانه های محرومان از جمله آن است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع)  با اشاره به اقداماتی که در مقابله با بیماری سالک در شرق اصفهان انجام شد، ادامه داد:  بالغ بر ۱۵۰ صندوق های قرض الحسن فعال و وام ها و تسهیلاتی در زمینه های در خیاطی، دامداری و .. داده شد که البته در کنار آن فروشگاهی برای فروش این محصولات نیز اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.