اصفهان شرق

اروپایی‌ها وعده دادند و عمل نکردند/ کسی را برای افزایش پهنای باند نمی‌توان محاکمه کرد

کدخبر: 209492
1399/11/08 در ساعت 10:24

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: امسال در شرایطی وارد دهه فجر می‌شویم که مطمئن هستیم جنگ اقتصادی دشمن هم با شکست مواجه شده و هم در مسیر روز‌های پایانی خود است؛ امروز در دنیا همه اعلام می‌کنند و به آمریکا اعلام می‌کنند که چرا به تعهدات خود بر نمی‌گردی؟ البته اروپایی‌ها هم انتظارات نابجایی از ما دارند و به وعده‌هایی که داده بودند عمل نکردند؛ همیشه هم گفتیم اگر شما به تعهدات برگردید ما هم بر میگردیم؛ همه در این که آمریکا باید به تعهدات خود برگردد متحد هستند.

او افزود: امروز متوجه تغییر رفتار شرکای تجاری خود هستیم، چون همه می‌دانند آن شرور و جنایتکار بزرگ رفته است و شرایط متفاوت شده است؛ امروز شرایط ما برای تحولات اقتصادی با یکی دو ماه پیش متفاوت است.

روحانی ادامه داد: امروز در تولید شرایط بهتری داریم و در برخی از مناطق کشور هستیم که کارخانه‌ها سه شیفت کار می‌کنند و تولیدات آن‌ها نسبت به سال پیش دو برابر شده است؛ درست است که برخی بنگاه‌ها تعطیل شده‌اند، اما برخی بنگاه‌ها هم تولید چند برابری پیدا کردند.

رئیس جمهور با اشاره به رشد اقتصادی عنوان کرد: آمار و ارقام نشان می‌دهد که وضع ما در سه ماهه دوم سال نسبت به سه ماه اول بهتر بوده است در حالی که رشد اقتصادی بسیاری از کشور‌ها ما در رشد اقتصادی مثبت بودیم که این حرکت مهم و بزرگی است.

روحانی با اشاره به فعالیت‌های گمرک کشور در ایام کرونا گفت: گمرک امروز ما از حالت سنتی خارج شده و به سمت و سوی پیشرفته حرکت کرده و با سرعت بیشتری فعالیت‌ها انجام می‌شود و زمان کوتاهی به فعالیت‌های گمرکی اختصاص پیدا می‌کند.

پهنای باند فساد را کم کرده است

او ادامه داد: در شرایط کرونا فضای مجازی فضای تنفس مردم شده است؛ مردم در این شرایط سخت با آن سرگرم می‌شوند و برای مردم کار و شغل ایجاد کرده است.

رئیس جمهور بیان کرد: امروز فضای مجازی به ما کمک زیادی در آموزش و نشاط مردم کرده است و توانسته‌ایم استفاده زیادی از آن در مدیریت و کنترل کرونا انجام دهیم و باید مراقبت‌های لازم را از آن داشته باشیم. من از وزیر ارتباطات تشکر می‌کنم؛ کسی را برای افزایش پهنای باند نمی‌توان محاکمه کرد،اگر می‌خواهید محاکمه کنید؛ من را محاکمه کنید، دستور من بوده؛ پهنای باند فساد را کم کرده است.

او در ادامه گفت: در دهه فجر افتتاح‌های مختلفی در بخش‌های مختلف خواهیم داشت.

روحانی با اشاره به افتتاح دولت در هفته گذشته گفت: پروژه گازی بید بلند ۲ که اخیرا افتتاح کردیم از نظر محیط زیستی کار بزرگ و عظیمی است که در نمونه خودش در زمان تحریم و جنگ اقتصادی کم نظیر است.

رئیس جمهور ادامه داد: در روز پنجشنبه شاهد یک افتتاح بزرگ در بخش کشاورزی هستیم؛ امروز محصولات کشاورزی ما ۱۲۳ میلیون تن است یعنی در ۷ سال گذشته ۲۶ میلیون تن به آن اضافه کردیم.

او افزود: در خوزستان و ایلام ۲۹۵ هزار هکتار زمین را احیا کردیم و در دشت سیستان در ۳۳ هزار هکتار این کار را انجام دادیم و فردا در غرب کشور در فضایی ۷۸ هزار هکتاری این کار را انجام می‌دهیم و فردا افتتاح خواهد شد که طرح‌های بزرگی است.

روحانی در ادامه عنوان کرد: در زمینه آبیاری نوین و گلخانه پیشرفت خوبی داشتیم و توانستیم طرح‌های خوبی را به اجرا در بیاوریم که طرح بزرگی است که در دولت انجام شده است.

او تصریح کرد: هرچه متحد باشیم و دست به دست هم دهیم، دوران جنگ اقتصادی کوتاه‌تر می‌شود و هرچه اختلاف داشته باشیم و دعوا کنیم این تحریم ادامه پیدا می‌کند؛ اگر متحد باشیم به طور قطع زمان جنگ اقتصای کوتاه‌تر می‌شود و برای مردم شرایط بهتری را فراهم می‌کند.

رئیس جمهور در پایان با اشاره به بودجه گفت: درباره بودجه از وزرا می‌خواهم که چرایی و کم و زیاد‌های بودجه را برای مردم توضیح دهند، چون این حق مردم است که بدانند؛ اگر شاکله بودجه به هم نخورد و اهداف آن تغییر نکند با مجلس همکاری می‌کنیم.

انتهای پیام/