سرویس: غیر تولیدی 16:50 - چهارشنبه 08 بهمن 1399

بارش‌های مؤثری تا پایان بهمن در اصفهان اتفاق نمی‌افتد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان در شرایط کم بارشی قرار دارد، گفت: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی تا پایان بهمن ماه بارش مؤثری نخواهیم داشت.

به گزارش اصفهان شرق؛ منصور شیشه‌فروش با اشاره به اینکه بارندگی از اول سال زراعی تاکنون حدود ۷۴ میلی‌متر بوده است، اظهارداشت: حدود یک ماه است بارشی تأثیرگذار در منطقه مرکزی نداشته‌ایم و دی ماه را با آلودگی هوا پشت سر گذاشتیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه در هفته جاری با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در صبح‌ها رو به رو هستیم، افزود: میزان بارندگی‌ها در بلندمدت کاهش دارد، تمهیداتی برای صرفه‌جویی در بخش شرب، کشاورزی و صنعت فضای سبز به عمل آمده است و بسته‌های مصرف بهینه را به همه دستگاه‌ها ابلاغ کرده‌ایم.

وی با اشاره به توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در استان اصفهان به میزان ۱۲۴ هزار هکتار گفت: احیا و مرمت قنوات هزار و ۷۰۰ کیلومتر، اجرای طرح الگوی کشت، اصلاح عملیات زراعی برای مصرف بهینه آب، اصلاح آرایش کشت، بکارگیری شیوه‌های نوین آبیاری، جایگزینی کشت‌های کشاورزی با آب کم، توسعه گلخانه‌ها به میزان ۲ هزار و ۸۵۰ هکتار و توسعه کشت گیاهان دارویی از دیگر اقدامات انجام شده در راستای مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی است.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه در ۱۰۹ شهر استان اصفهان آب فضای سبز از آب شهری جدا شده است، بیان کرد: ۶۰ درصد از شهرداری‌های استان اجرای طرح‌های نوین را در فضای سبز انجام داده‌اند و گونه‌های گیاهی کم مصرف و مقاوم به خشکی را کشت کرده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در راستای استانداردسازی پساب و استفاده از آن برای فضای سبز به صنایع دستورالعمل‌های لازم ابلاغ شده است، عنوان کرد: در بخش شرب هم لوازم کاهنده مصرف ابلاغ شده است و ۳۰۰ کیلومتر تا آخر سال طرح‌هایی برای جلوگیری از هدر رفت آب و بازسازی شبکه‌های فرسوده اجرا می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه استان اصفهان در شرایط کم بارشی قرار دارد و امسال به ویژه پاییز با آلودگی هوا روبه رو بوده‌ایم و بارندگی قابل قبولی را نداشته‌ایم، افزود: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی تا پایان بهمن بارش مؤثری نخواهیم داشت.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه طرح زوج و فرد تا پایان بهمن ماه در هسته مرکزی شهر اصفهان ادامه دارد، بیان کرد: با توجه به برودت هوای سرد مصرف بهینه گاز طبیعی را به همه بخش‌ها ابلاغ کرده‌ایم و تیم‌هایی از ادارات خدمات‌رسان در ادارات ممیزی می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه برای شرکت فولاد و سیمان مدتی است گاز و برق آن‌ها به صورت نوبتی شامل اعمال محدودیت‌ها می‌شود، اضافه کرد: شهرداری‌ها روشنایی پارک‌ها و معابر را کمتر کرده‌اند و باید دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه در فضای بسته در ادارات رعایت شود.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.