سرویس: غیر تولیدی 13:58 - چهارشنبه 08 بهمن 1399

افتتاح بیش از ۲۵۰۰ پروژه در اصفهان همزمان با دهه فجر

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: در ایام دهه فجر امسال ۲ هزار و ۵۴۶ پروژه عمرانی در استان اصفهان با اعتبار ۴ هزار و ۵۰۹ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌اله غلامی صبح امروز در نشست مطبوعاتی که به مناسبت اعلام برنامه‌های عمرانی دهه فجر برگزار شد، اظهار کرد: در ایام دهه فجر امسال ۲ هزار و ۵۴۶ پروژه عمرانی در استان اصفهان با اعتبار ۴ هزار و ۵۰۹ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد که ۳۷۷ میلیارد تومان اعتبار ملی، ۴۴۱ میلیارد تومان اعتبار استانی و هزار و ۳۰۲ میلیارد تومان اعتبارات متوازن است؛ ۶۴.۴ درصد از اعتبارات استان تخصیص یافته که معادل هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: در سفر محمدباقر نوبخت و پیگیری برای اتمام پروژه‌های که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند ، اعتباری حدود  هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به ما اختصاص یافت که حدود ۳۰۰ میلیارد تومان به بخش آب، ۲۰۰ میلیارد تومان در بخش راه، ۲۰۰ میلیارد تومان به مترو اصفهان-بهارستان و مابقی به پروژه‌های ریزی که در سطح استان اصفهان به بهره برداری می‌رسد اختصاص یافت.

وی افزود: در سال ۱۳۹۹ و در هفته دولت افتتاح  هزار و ۸۴۰ پروژه با اعتبار ۳ هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان را داشتیم و در دهه فجر حدود ۲ هزار و ۵۴۶ پروژه با اعتبار حدود ۴ هزار و ۵۰۹ میلیارد تومان افتتاح خواهیم کرد. حدود ۸ درصد اعتبارات ملی و ۱۰ درصد اعتبارات استانی، ۲۹ درصد اعتباراتی است که از محل بخش خصوصی تأمین می‌شود و ۵۰ درصد از  شهرداری و تعاونی‌ها و منابع داخلی دستگاههای اجرایی است.

غلامی با اشاره به اینکه مجموعه پروژه‌های در مقیاس ملی ۲۲۱ پروژه است، افزود: در استان حدود ۱۶۷ پروژه و بخش خصوصی ۳۸۷ پروژه شهرداری و از سایر دستگاهای اجرایی هزار و ۵۹۰ پروژه عمرانی را افتتاح خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان ادامه داد: در ایام دهه فجر ۷۴ پروژه در هر شهرستان شروع عملیات کلنگ‌زنی را خواهند داشت، همچنین بیشترین حجم پروژه افتتاحی به شبکه مخابرات اختصاص دارد با حدود  هزار و ۵۰ پروژه و با هزینه ۳۴۱ میلیارد تومان و بعد از آن جهاد کشاورزی با ۲۶۷ پروژه و هزینه ۲۶۶ میلیارد تومان، شهرداری ۲۴۰ پروژه با اعتبار  هزار و ۶۸ میلیارد تومان و شرکت توزیع برق با ۱۱۹ پروژه و اعتبار ۱۰۸ میلیارد تومان قرار دارند.

وی تصریح کرد: شهرستان اصفهان به لحاظ گستردگی بیشترین پروژه را داشته‌ است که حدود ۳۱۷ پروژه با هزار و ۴۵۳ میلیارد تومان و شهرستان تیران و کرون و کاشان به ترتیب در رده دوم و سوم هستند که اعتبارات این شهرستان‌ها به ترتیب ۱۴۲ میلیارد تومان و ۲۲۸ میلیارد تومان است.

غلامی گفت: برنامه ریزی شده‌ است که در دهه فجر با حضور استاندار روزانه ۲ تا ۳ پروژه در شهرستان‌ها افتتاح کنیم و همین طور پروژه‌های با سقف بیش از ۱۰ میلیارد تومان را جدا کرده‌ایم تا در شرایط ویژه انجام دهیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: مسکن محرومان ۳ هزار واحد در سفر آقای نوبخت نهایی شد که ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض دارد و در کنار این ۵۰ میلیون تومان وام ۵ درصد دارد که بر اساس گزارش بنیاد مسکن تا اواخر دی ماه ۲ هزار و ۵۷۰ واحد عملیات اجرایی را شروع کرده‌اند.

وی گفت: در بخش اقدام ملی با توجه به اینکه مرحله سوم ثبت نام صورت گرفت، ۹۳ هزار و ۵۲۸ نفر ثبت نامی برای مسکن از طریق اقدم ملی داریم که از این تعداد ۱۷ هزار و ۸۹۰ نفر شناسایی و تأیید نهایی شده‌اند.

غلامی بیان داشت: در بخش بهسازی مسکن روستایی برای ۱۰ هزار واحد مسکونی بنیاد مسکن فعالیت می‌کند و تا کنون ۸ هزار و ۴۱۵ واحد به بانک معرفی شده‌اند و قرار دادشان امضا شده است.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.