سرویس: غیر تولیدی 10:05 - سه شنبه 07 بهمن 1399

تخت‌روانچی:

ترور سردارسلیمانی بدون پاسخ نمی‌ماند/توپ برجام در زمین آمریکا است

نماینده ایران در سازمان ملل متحد درباره واکنش ایران به اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، گفت: ترور او بدون مجازات باقی نمی‌ماند.

به گزارش اصفهان شرق؛ مجید تخت‌روانچی، نماینده ایران در سازمان ملل متحد در گفتگو با شبکه «ان بی سی نیوز» درباره برجام، گفت: این امر کاملاً به دولت بایدن بستگی دارد.

وی درباره اینکه ایران می‌خواهد چه گام‌هایی برای از سرگیری مذاکرات بردارد تا توافق کارایی خود را بازیابد؟، گفت: توپ در زمین آمریکاست. آمریکا سال ۲۰۱۸ در دوره دولت ترامپ از توافق خارج شد؛ بنابراین بر عهده آمریکاست تا تصمیم بگیرد که آیا دولت قصد دارد همان سیاست پشت پرده دولت قبلی را دنبال کند یا دولت جدید می‌خواهد فصل جدیدی بگشاید.

نماینده ایران در سازمان ملل متحد با بیان اینکه این کاملاً به دولت جدید بستگی دارد، اظهار داشت: بنابراین به محض اینکه به تعهدات خود عمل کنند، ایران (همانطور که) بارها گفته است به اجرای کامل تعهدات خود بازخواهد گشت.

تخت‌روانچی در پاسخ به این پرسش که واکنش ایران به اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی و همراهان او چیست؟، گفت: همانطور که گفتم این جنایت نمی‌تواند بدون مجازات بماند، چون جنایتی واقعی علیه کسی بود که در مبارزه با سازمان‌های تروریستی مؤثر بود. زمانی که سردار سلیمانی ترور شد، در مبارزه با تروریست‌ها یک قهرمان بود؛ اگر چنین کسی با چنین شخصیتی به این روش وحشیانه و بزدلانه ترور شود، قطعاً بدون مجازات باقی نخواهد ماند.

وی همچنین درباره اینکه آیا ایران حاضر به تبادل زندانیان هست؟، گفت: ما آماده تعامل درباره تبادل گسترده همه زندانی‌ها و افراد بازداشتی در هر دو طرف هستیم؛ در آمریکا، در ایران، و آن‌هایی که لازم است به آمریکا استرداد شوند و این موضوعی بسیار ساده و آسان است.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.