سرویس: غیر تولیدی 10:55 - سه شنبه 07 بهمن 1399

خرید هواپیما برای ایجاد خط مستقیم اصفهان- ایروان/ تولید روزانه ماسک در اصفهان از ۵۰ هزار به ۵ میلیون رسید

معاون هماهنگی و امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت: در سفر وزیر ارمنستان به اصفهان بنا شد به کمک آن‌ها هواپیما خریداری کنیم تا بتوانیم خط پروازی مستقیم اصفهان به ایروان را داشته باشیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ سید حسن قاضی‌عسکر در مراسم آغاز به‌کار نوزدهمین نمایشگاه تخصصی تأسیسات سرمایشی و گرمایشی و نهمین نمایشگاه تخصصی صنعت آب و تجهیزات آب و فاضلاب اظهار کرد: با کاهش نسبی وخامت کرونا شاهد فعالیت نمایشگاه‌های مهم در استان اصفهان هستیم، نعمت نمایشگاه را باید قدر بدانیم و آن را گسترش دهیم تا منجر به توسعه اقتصادی و گردش مالی در استان شود.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با اشاره به سفر وزیر ارمنستان به اصفهان افزود: قرار شد پروژه توریست و گردشگری بین اصفهان و ایروان و چند پروژه اقتصادی از جمله استفاده از شهرک سلامت برای توریست‌های سلامت، استفاده از مجموعه کلیساها برای توریست‌های ارمنی و همچین کمک در خرید هواپیما برای ایجاد خط پروازی مستقیم اصفهان به ایروان، انجام شود؛ همچنین چند طرح اقتصادی پی ریزی شد که پس از اجرایی شدن آن را ابلاغ خواهیم کرد.

وی در خصوص درخواست صدور مجوز برای بعضی از صادرکنندگان ماسک گفت: بعضی از تولیدکنندگان که برای صدور مجوزها مشکل دارند باید در کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید اقدام کنند تا مشکلات آن‌ها را حل کنیم، در اوایل شیوع ویروس کرونا ۵۰ هزار ماسک تولید می‌کردیم ولی در حال حاضر روزانه ۵ میلیون ماسک تولید می‌کنیم که دو شرکت مجوز صادرات ماسک را گرفته‌اند.

قاضی‌عسکر در خصوص صدور مجوز برای فعالان اقتصادی گفت: سامانه G4B متشکل از سامانه سام، دادور و یاور است که این سامانه تمام مجوزها را الکترونیکی می‌کند و نیاز به مراجعه به سازمان‌های دولتی نیست همچنین برای دادن مجوزهای صنفی در اتاق اصناف اجرا می‌شود، مجوزهای دیگر اشکالی در سامانه سام دارد و هدف ما این است که در اسرع وقت مشکل را برطرف کنیم و کار فعالان اقتصادی از نظر پیچ و خم اداری و بوروکراسی اداری سهل شود.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان ادامه داد: در نظرسنجی که اتاق بازرگانی انجام داده است نتیجه حاصل شده بدین شرح است که فقط ۲۰ درصد فعالان اقتصادی از ظرفیت کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید اطلاع دارند و ۸۰ درصد فعالان اقتصادی بی‌اطلاع هستند، از این ۲۰ درصدی که به کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید مراجعه کرده‌اند ۸۰ درصد رضایت کامل را دارند، این نشان می‌دهد کار گروه خیلی خوب عمل کرده است و فعالان اقتصادی استان اصفهان می‌توانند به استانداری و سازمان صمت رجوع کنند و مشکل خود را حل کنند.

وی در خصوص اخذ وام به فعالان اقتصادی تصریح کرد: بانک‌ها طبق روال عادی وام می‌دهند اما اگر فعال اقتصادی مشکلی داشته باشد در کارگروه تسهیل مشکل خود را برطرف می‌کند و اگر مشکل حل نشد در هیأت خبرگان بانکی حضور پیدا می‌کند و حکمی صادر می‌کنند که بانک مؤظف است آن را اجرا کند و اگر حکم اجرا نشد به دادگستری ارجاع داده می‌شود.

قاضی‌عسکر ادامه داد: بیشترین فعالیت را در کشور در حوزه خبرگان بانکی داشتیم و اولین استانی بودیم که این طرح را راه‌اندازی کردیم در حال حاضر تمام مرجوعین تعیین تکلیف شده‌اند، بعضی از فعالان اقتصادی درخواست غیراصولی و غیرمنطقی دارند که به آن‌ها پاسخ داده نمی‌شود، حدود ۱۲ هزار پرونده در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و تعیین تکلیف شده‌ است.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان بیان داشت: در بحث صادرات انجمن صادرکنندگان اصفهان را تشکیل داده‌ایم و کار خوب پیش می‌رود اما بعضی از فعالان اقتصادی نیاز دارند افراد حرفه‌ای را در کنار خود به‌ کار گیرند اما خودشان می‌خواهند صفر تا صد کار را به‌ عهده گیرند؛ این کار تخصصی است در نتیجه نمی‌توانند کار را پیش ببرند و باید در حوزه صادرات از شرکت‌های مدیریت صادرات و شرکت‌های تخصصی صادراتی استفاده کنند تا بتوانند موفق شوند.

آغاز به‌ کار نمایشگاه تأسیسات سرمایشی و گرمایشی و صنعت آب در اصفهان

علی یارمحمدیان نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز پنجمین نمایشگاهی است که در محل جدید برگزار می‌شود و قدس داریم تا پایان سال ۳ نمایشگاه تخصصی دیگر برگزار کنیم.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان با تأکید بر اینکه برگزاری این نمایشگاه‌ها باعث رونق اقتصادی در شهر و استان می‌شود، افزود: برگزاری نمایشگاه تأسیسات که یکی از معتبرترین و با کیفیت‌ترین نمایشگاه‌های کشور است و ۷۰ شرکت از استان‌های قم، اصفهان، تهران، البرز، خراسان رضوی، فارس و چهارمحال بختیاری شرکت کردند.

وی بیان داشت: درد زمانی که شرایط بیماری کرونا و تحریم‌های اقتصادی و رکود تورمی بر اقتصاد کشور حالم است این نمایشگاه بتواند در سهم خود رونقی در صنعت تأسیسات سرمایشی و گرمایشی و صنعت آب و تجهیزات آب و فاضلاب ایجاد کند.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.