سرویس: غیر تولیدی 11:12 - یکشنبه 05 بهمن 1399

احتکار 645 میلیاردی لوازم یدکی خودرو در اصفهان

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف 5 انبار متعلق به یک شرکت خصوصی که انواع لوازم یدکی خودروهای داخلی و خارجی به ارزش 645 میلیارد ریال در آنها احتکار شده بود، خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از پایگاه خبری پلیس، محمدرضا هاشمی‌فر اظهار داشت: در پی کمبود برخی لوازم یدکی خودرو و به وجود آمدن نوسانات قیمت این لوازم در بازار، مأموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان مقابله جدی با محتکران این کالاها را در دستور کار خود قرار دادند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: ماموران با انجام  اقدامات هوشمندانه از احتکار این قطعات توسط یکی از شرکت‌های خصوصی مطلع و بلافاصله طی هماهنگی با مقام قضائی به همراه بازرسان و کارشناسان اداره صنعت،معدن وتجارت استان به محل اعزام و از 5 انبار متعلق به این شرکت که در آن لوازم یدکی خودرو نگهداری می‌شد، بازدید کردند.

وی گفت: در بررسی‌ها و استعلام‌های صورت گرفته از سازمان صنعت، معدن و تجارت مشخص شد آمار کالاهای موجود در سامانه جامع انبارها ثبت نشده و طی ماه های اخیر هم هیچ نوع خروجی از این انبارها صورت نگرفته است که با استناد به اطلاعات و مستندات به دست آمده محرز شدن جرم احتکار کالا توسط شرکت مزبور برای ماموران محرز شد.

هاشمی‌فر با بیان اینکه ارزش محتویات داخل انبارها توسط کارشناسان مربوطه بالغ بر ۶۴۵ میلیارد ریال تخمین زده شده است از پلمب انبارها و ساختمان شرکت مذکور با حکم مقام قضائی خبر داد و گفت: مالک اصلی این شرکت دستگیر و برای انجام اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان احتکار کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم توسط افراد سودجو و منفعت طلب که باعث بروز مشکلات عدیده در زندگی مردم می‌شود را گناهی نابخشودنی توصیف کرد و گفت: نیروی انتظامی مصمم به برخورد با محتکران کالا و مفسدان اقتصادی است و اجازه نخواهد داد عده‌ای فرصت طلب و سودجو در نظام اقتصادی کشور اخلال ایجاد کنند.

وی گفت: از شهروندان می‌خواهم، هرگونه اطلاعاتی در خصوص احتکار کالا را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند و مطمئن باشند که پلیس در این حوزه به صورت جدی ورود پیدا کرده و با هماهنگی دستگاه قضائی، محتکران و مفسدان اقتصادی را دستگیر و به سزای عمل خود می‌رساند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.