سرویس: غیر تولیدی 11:07 - یکشنبه 05 بهمن 1399

اعتبارسنجی جایگزین معرفی ضامن برای دریافت وام ازدواج می‌شود

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1400 مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون تلفیق مصوب کردند وام ازدواج در سال آینده نیاز به ضامن ندارد و پرداخت تسهیلات به زوج‌های جوان به اعتبارسنجی که هریک از شعب بانک انجام خواهند داد، منوط خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ حسینعلی حاجی دلیگانی اظهار کرد: این کمیسیون به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اجازه داده است سال آینده هزارمیلیاردتومان اوراق مشارکت برای خرید نردبان‌های بلند ویژه آتش‌نشانی عرضه کند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این مصوب کمیسیون یکی از مشکلات شهرداری‌ها را می‌تواند حل کند به‌طوری‌که اغلب سازمان‌های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرهای کشور نردبان‌های بلند برای برج‌های مسکونی و تجاری ندارند.

وی افزود: در بسیاری از شهرهای کشور ازجمله در شهرهای استان اصفهان مناطق مسکونی مسکن مهر ساخته‌ شده است که سازمان‌های آتش ‌نشانی و خدمات ایمنی نزدیک این مناطق مسکونی فاقد نردبان‌های بلند برای مهار حریق‌های احتمالی هستند.

حاجی‌دلیگانی با اشاره به مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق بودجه سال آینده کشور اظهار داشت: بر این اساس پالایشگاه‌هایی که ظرفیت‌های خالی فراوری محصولات نفتی دارند می‌توانند با کمک شرکت‌های تحت پوشش نیروهای مسلح برای افزایش تولید محصولات خود اقدام کنند.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پالایشگاه‌های کشور هم‌اینک روزانه ۱۳۷میلیون لیتر بنزین تولید می‌کنند که ۴۰ میلین لیتر از این تولیدات را صادر می‌کنند ، پالایشگاه‌های کشور با استفاده از توان شرکت‌های داخلی می‌توانند ظرفیت تولید بنزین را بیشتر کرده، صادرات بیشتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: در این صورت کشور علاوه بر بی‌اثر کردن تحریم‌های اقتصادی آمریکا، به صادرات نفت خام کمتر نیاز خواهد داشت و ارزآوری بیشتری بدست خواهد آورد.

حاجی‌دلیگانی همچنین درباره شرایط پرداخت وام ازدواج بدون نیاز به ضامن گفت: اعضای کمیسیون تلفیق مصوب کردند وام ازدواج در سال آینده نیاز به ضامن ندارد و پرداخت تسهیلات به زوج‌های جوان بر اساس اعتبارسنجی که هریک از شعب بانک انجام خواهند داد منوط خواهد شد.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی  در پایان گفت: مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه به‌زودی به صحن علنی مجلس خواهد آمد و پس از تصویب نمایندگان و تأیید شورای نگهبان به قانون تبدیل و برای اجرا ابلاغ می‌شود.

فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.