سرویس: غیر تولیدی 10:48 - شنبه 04 بهمن 1399

بانک اطلاعاتی از داوران قرآن در اصفهان نداریم

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: بانک جامع اطلاعاتی از داوران و فعالان قرآنی در استان اصفهان موجود نیست.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت الاسلام مهدی طاهری رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به طرح جدید سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص سنجش، ارزیابی و تربیت داوران قرآن در کشور و به تبع آن در استان اصفهان اظهار داشت: این طرح در استان آغاز شده است.

او با بیان اینکه ثبت نام متقاضیان برای مشارکت در این طرح از ۲۴ دی آغاز و تا ۲۴ بهمن ماه ادامه دارد، تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند با استفاده از سامانه my.oghaf.ir برای ثبت نام اقدام کنند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه داشتن شرایط لازم برای ثبت نام در این دوره آموزشی در فراخوان این دوره اعلام شده است، تصریح کرد: برای مثال برای بخش حفظ متقاضیان باید حافظ کل قرآن باشند.

برگزاری دوره آموزشی در فضای مجازی برای متقاضیان

او با بیان اینکه پس از تکمیل مراحل ثبت نام آموزش در فضای مجازی برای متقاضیان آغاز می‌شود، اضافه کرد: این آموزش‌ها در هفت بخش صحت و حفظ، تجوید، وقف و ابتداء، صوت، لحن، هماهنگی با حسن اجرا، لحن ویژه همخوانی و همسرایی ارائه می‌شود.

حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه ثبت نام متقاضیان برای دوره آموزشی سنجش، ارزیابی و تربیت داوران قرآن در کشور در دو بخش خواهران و برادران انجام می‌شود، تصریح کرد: این آموزش‌ها در چهار سطح شهرستانی، استانی، سراسری و ملی ارائه می‌شود.

او گفت: ارتقای کیفیت علمی و فنی داوران فعلی کشور، شناسایی، آموزش و تربیت داوران جوان و هدایت استعداد‌های جدید به سمت داوری مسابقات قرآن کریم و ایجاد شرایط یکسان برای بهره مندی همه علاقمندان به داوری مسابقات قرآن را از اهداف برگزاری سنجش، ارزیابی و تربیت داوران قرآن در کشور است.

فعالیت ۱۰ داور بین‌المللی در اصفهان

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰ داور بین المللی در استان اصفهان وجود دارد، اضافه کرد: در سطح ملی نیز در استان اصفهان داوران قرآنی زیادی وجود دارد.

او تصریح کرد: البته باید توجه داشت که بانک جامعی از اطلاعات داوران و همچنین فعالان قرآنی در استان اصفهان وجود ندارد.

منبع:مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.