سرویس: اجتماعی 11:20 - شنبه 04 بهمن 1399

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:

شهر قرمز کرونایی نداریم/ نگرانی از افزایش موارد سرپایی

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه هیچ شهر قرمزی در کشور نداریم، گفت:هر گونه عدم رعایت پروتکل‌ها، وضعیت را به شرایط قبل بازمی‌گرداند.

به گزارش اصفهان شرق؛ علیرضا رئیسی، در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه خوشبختانه در کشور ما وضعیت به گونه‌ای است که با رعایت پروتکل‌ها وضعیت نسبتاً خوبی داریم گفت: در حال حاضر هیچ شهر قرمزی در سطح کشور نداریم و شهرهای قرمز استان مازندران به نازنجی تبدیل شده اند.

وی افزود: در مجموع ۱۹ شهر نارنجی، ۱۵۷ شهر زرد و ۲۵۶ شهر آبی داریم و این نشان می‌دهد وضعیت خوشحال کننده است‌.

سخنگوی ستاد ملی کرونا با اشاره به اینکه گزارشهایی در خصوص عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی طی هفته گذشته از شهرهای مختلف به دستمان رسیده است گفت: در این رابطه تذکر جدی می‌دهم. یکی از این شهرها کاشان بود که تذکر داده می‌شود و امیدواریم پروتکل‌ها را به صورت سختگیرانه رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از نگرانی‌های ما رشد ۴۷ درصدی ترددها نسبت به اول دیماه است تاکید کرد: این وضعیت نگران کننده است. هر گونه عدم رعایت پروتکل‌ها، وضعیت را به شرایط قبل بازمی گرداند.

وی در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها و با آغاز موج جدید کرونا، ممکن است دوباره مشاغل تعطیل و محدودیت‌ها افزایش پیدا کند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در برخی استان‌ها تعداد بیماران سرپایی در حال افزایش است که نتیجه آن بالا رفتن آمار بستری و مرگ‌ومیر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه ویروس انگلیسی در حال حاضر حدود ۶۰ کشور دنیا را درگیر کرده است گفت: این ویروس قدرت بیشتری دارد و جوانان را درگیر می‌کند.

رئیسی با تاکید بر اینکه آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد قدرت کشندگی و میزان مرگ و میر در ویروس جدید بالاتر است افزود: باید قاطعانه جلوی هرگونه تجمعی ایستاد. دورهمی خانوادگی، مسافرت و هرگونه تجمعی می‌تواند منجر به مرگ و میر شود و ما وظیفه داریم هشدار بدهیم چون مسئول سلامت مردم هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.