سرویس: سیاسی 08:54 - دوشنبه 29 دی 1399

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی :

11 میلیون جوان در سن ازدواج در کشور وجود دارد/ مسؤولان برای ازدواج جوانان اقدامی کنند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در کشور آمار کسانی که در سن ازدواج هستند نزدیک به یازده میلیون نفر است و اگر ما طبق قوانین برای تسهیل ازدواج آنها چاره نکنیم این افراد به جرگه میانسالی خواهند رسید و این یک مشکل است.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان، عباس مقتدایی در نشست سامان دهی امور جوانان اظهار داشت: قانون تسهیل ازدواج جوانان سال ۱۳۸۴ به تصویب رسید، اما پس از این مدت بعد از مجلس یازدهم دوباره این قانون به نوعی پیدا شد و ما پیگیر هستیم تا مقوله ازدواج جوانان تسهیل شود.

نماینده مردم اصفهان ادامه داد: ماده یک قانون تسهیل ازدواج می‌گوید به منظور توانمندسازی جوانان برای تشکیل خانواده دولت مکلف است یکسری کارهایی را انجام دهد، اگر حدود ۱۴ سال پیش این کارها انجام می شد امروز بسیاری از مشکلات جوانان در راستای بحث ازدواج وجود نداشت، اکنون که همه دستگاه‌ها و نهادها در این زمینه به خط شده‌اند نتایج خوبی به دنبال خواهد داشت.

وی بیان داشت: احساس بنده این است که ورزش و جوانان اگرچه یک وزارتخانه است اما در بحث تسهیل ازدواج نیازمند حمایت دیگر ارگان‌ها است، اما اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان مجدانه موضوع تسهیل ازدواج را پیگیر هستند.

مقتدایی افزود: پیشنهاد می‌دهم که جلسات کمیته سامان ازدواج با حضور امام جمعه‌ها، روسای شوراهای شهر و سایر ارگان‌ها برگزار شود تا موج تسهیل ازدواج در داخل استان اصفهان رخ دهد تا شاهد بهترین نتایج برای جوانان باشیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به ماده ششم قانون تسهیل ازدواج اشاره کرد و بیان داشت: در این ماده به صراحتا گفته شده که همه دستگاه‌ها ملزم به همکاری در زمینه تسهیل ازدواج هستند، اکنون آن چیزی که نیاز جامعه امروز ماست یک همت جمعی است، چراکه در کشور آمار کسانی که در سن ازدواج هستند نزدیک به یازده میلیون نفر است و اگر ما طبق قوانین برای تسهیل ازدواج آنها چاره نکنیم این افراد به جرگه میانسالی خواهند رسید و این یک مشکل است.

برای ساماندهی امور ازدواج جوانان امید زیادی داریم

سید محمد طباطبایی نیز در این نشست اظهار داشت: اختیارات این اداره بیشتر شده و امیدوارم با برنامه‌ریزی مطلوب، جدیت، همیت، کوشش و تلاش که همکارانم در این اداره انجام می‌دهند شاهد روزهای بهتر، برگزاری جلسات مستمر و همچنین جلسات کاربردی در حوزه‌های ستاد ساماندهی امور ورزش و جوانان شهرستان اصفهان باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان افزود: ستاد ساماندهی امور جوانان ۶ حوزه را دنبال می‌کند که می‌توان به حوزه‌های ازدواج، اشتغال، اوقات فراغت، هویت دینی، فضای مجازی و طرح‌های پژوهشی اشاره کرد که باید در جلسات ستاد ساماندهی به سرانجام برسد.

وی با اشاره به دستور جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان اصفهان گفت: دستور جلسه امروز تشکیل کمیته سامانه ازدواج است، سال ۱۳۸۴ بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی قرار بود این کمیته ساماندهی ازدواج شکل گیرد و در قالب صندوق اندوخته ازدواج مشکلات و مسائل جوانان را در این حوزه مورد بررسی و حل و فصل کند و تسهیل گری در حوزه ازدواج انجام شود، اما در دولت وقت صندوق اندوخته ازدواج به صندوق مهر رضا تبدیل شد، شرح و وظایف نیز تحت شعاع این صندوق قرار گرفت.

طباطبایی تصریح کرد: وظایف دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهایی که قرار بود آن هم افزایی لازم را در راستای صندوق اندوخته ازدواج جوانان داشته باشد تقریباً کم رنگ شد که با پیگیری دکتر مقتدایی نماینده این مصوبه رنگ لعاب، حدت و شدت خوبی گرفته و در دستور کار استان‌ها قرار گرفته است و استاندار محترم نیز تشکیل کمیته سامان ازدواج را نیز صادر کرده‌اند.

وی در ادامه به وظایف کمیته سامان ازدواج اشاره کرد که می توان از مهمترین وظایف این کمیته ازبحث هماهنگی و اطلاع، برگزاری جلسات، بررسی مصوبات، تعیین دستور جلسات، ابلاغ مصوبات جلسات، پیگیری مصوبات، تقسیم وظایف اعضا و … نام برد.

 طباطبایی افزود: امیدوارم با پیگیری‌های سایر نمایندگان مجلس اختیارات حوزه ازدواج جوانان به کمیته سامان ازدواج در استان‌ها و شهرستان‌ها تفویض شود تا شاهد رنگ و بو، حرکت پویا و روشن بینانه در حوزه ازدواج جوانان باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان به برنامه تلویزیونی “دپ” اشاره کرد و افزود: اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان یک برنامه تلویزیونی را به نام “دپ” در حال تولید کردن است که در این برنامه مشکلات دختران و پسران جامعه مورد بررسی قرار می گیرد، این برنامه ۳۶ قسمتی است که از شبکه اصفهان پخش خواهد شد و به دنبال آن هستیم که مجوز پخش ملی آن را اخذ کنیم.

وی ادامه داد: تعداد کارگاه آموزشی اداره کل ورزش و جوانان در حوزه ازدواج در شش ماهه اول سال ۳۱ کارگاه بوده که در ۹ ماه اول سال به ۴۱ کارگاه رسیده است که تعداد نفرات شرکت کننده در این کارگاه های حوزه ازدواج ۴۳۲ زوج می باشند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.