سرویس: اقتصادی 13:33 - یکشنبه 21 دی 1399

در بازکن اثر‌انگشتی و کارتی و کاربر های آن

درب بازکن اثر‌انگشتی تیک تاک وسیله ای است که با استفاده از آن می‌توان به جای استفاده از کلید های مکانیکی معمول با استفاده از ثبت اثر‌انگشت اقدام به باز کردن درب نمود.

به گزارش اصفهان شرق،

در بازکن اثر‌انگشتی و کارتی و کاربر های آن

درب بازکن اثر‌انگشتی تیک تاک وسیله ای است که با استفاده از آن می‌توان به جای استفاده از کلید های مکانیکی معمول با استفاده از ثبت اثر‌انگشت اقدام به باز کردن درب نمود.

این دستکاه های که با نام دستگاه کنترل دسترسی و یا اکسس کنترل شناخته می شوند جهت کنترل تردد درب های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

درب بازکن اثر انگشتی یک راهکار بسیار مناسب جهت هوشمند و مکانیزه سازی تردد می باشد

با استفاده از این دستکاه افراد محتلف در صورتی که از قبل بر روی دستکاه ثبت شده باشند می توانند از درب وارد و یا خارج شوند.

این درب بازکن ها اغلب به صورت کارتی و اثر انگشتی می باشند که در نمونه های کارتی و تگ افراد با استفاده از کارت مغناطیسی و یا تگ جاسوئیچی که ابعاد بسیار کوچکی دارد می‌تواند تردد نمایند.

دستگاه کنترل تردد چیست؟

به دستگاه هایی که جهت کنترل دسترسی افراد و هوشمند سازی کنترل عبور و مرور افراد و یا وسایل مورد استفاده قرار می گیرد دستگاه کنترل تردد می گویند.یکی از پر کاربرد ترین استفاده از این سیستم ها در خطوط اتوبوس های تندرو و ایستگاه های مترو می باشد که اسن سیستم ها در گیت های کنترل تردد تعبیه شده اند و تردد را از طریق کارت محدود می کنند.

همچنین با توجه به شیوع بیماری های همه گیر از جمله Covid-19 در این یک سال اخیر استفاده از این سیستم ها به حد چشمگیری افزایش داشته است چرا که هر شخص با استفاده از چهره و یا کارت مخصوص خود می تواند اقدام به تردد نماید و تا حدی از تماس های فیزیکی غیر ضروری جلوگیری می شود.

کاربرد دستگاه اکسس کنترل در شرکت ها و سازمان ها

دستگاه های اکسس کنترل که به آن دستگاه کنترل دسترسی نیز گفته می شود امروز یکی از راهکار های بالاترین امنیت در سازمان ها و شرکت ها می باشد

در کاربرد ترین دستگاه های مربوط به کنترل تردد استفاده از دستگاه حضور و غیاب می باشد که بی تردید همه شما حد اقل یک بار آن ها را در شرکت ها و یا ادارات و بانک ها دیده اید.

این دستگاه ها یکی از انواع مختلف دستگاه های کنترل تردد می باشند

استفاده از اکسس کنترل جهت کنترل و مدیریت تردد

علاوه بر مکان های عمومی یکی از مهم ترین بخش استفاده از اکسس کنترل ها در محیط ها و امکان خصوصی می باشد چرا که جلوگیری از ورود افراد متفرقه به داخل اتاق و مکان های خاص یکی از مهم ترین نکات حفظ امنیت می باشد.

برای مدیریت تردد و کنترل تردد افراد مختلف به داخل اتاق و یا مکانی خاص می بایست از دستگاه های اکسس کنترل استفاده نمود.

با توجه به قیمت های بالای گیت های کنترل تردد استفاده از گیت برای کنترل تردد بعضی از امکان مقرون به صرفه نیست و راهکار مناسب استفاده از قفل های برقی درب به همراه دستگاه اکسس کنترل می باشد.

قفل برقی چیست؟

یکی از پیش نیاز های لستفاده از سیستم اکسس کنترل استفاده و نصب قفل برقی می‌باشد .

انواع مختلفی از قفل های برقی را می‌توان برای برقی نمودن قفل درب استفاده نمود که پر کاربر ترین نوع قفل قفل برقی مقابل می باشد اما این قفل قابلیت نصب بر روی هر نوع دربی را ندارد و تنها بر روی درب های ورودی معمولی قابل نصب می باشد و چنانچه نوع درب از نوع درب شیشه ای و یا درب های ورودی و یا درب های اتاق تمیز باشد این نوع قفل مقابل دیگر قابل نصب نمی  باشد و بهترین راهکار استفاده از قفل برقی مگنتی و قفل برقی شفتی می باشد.

قفل برقی شفتی

یکی دیگر از قفل های برقی پر‌کاربرد قفل برقی شفتی می باشد این قفل به دلیل استفاده داشتن کیفیت بالا و همچنین نصب به صورت توکار و مخفی بیشتر از قفل برقی مگنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین قابلیت تحمل فشار تا ۵۰۰ کیلوگرم را نیز دارا می باشد انواع مختلفی از قفل های برقی شفتی موجود می باشد که بسته به نیاز می توان از آنها استفاده نمود به عنوان مثال جهت استفاده از سیستم اینترلاک از قفل های برقی شفتی ۴ سیم و ۸ سیم استفاده می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.