سرویس: اجتماعی 12:15 - یکشنبه 21 دی 1399

استاندار اصفهان:

بازگشایی هنرستان‌ها و مدارس با جمعیت کمتر از 50 نفر

استاندار اصفهان گفت: دانش‌آموزان هنرستانی می‌توانند برای دروس عملی خود در محل آموزش حضور یابند و کادر اداری و اجرایی مدارس در مناطق قرمز می‌توانند بر سرکار خود حاضر شوند.

عباس رضایی استاندار اصفهان امروز در حاشیه ستاد ملی مقابله با کروناذبا حضور رئیس‌جمهور از طریق ویدئو کنفرانس اظهار کرد: مهم‌ترین مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مانند جلسات قبل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، شست و شوی مکرر دست‌ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بود.

وی تصریح کرد: بسیاری از مردم تصور می‌کنند با وجود واکسن از ویروس کرونا مصون خواهند بود اما باید بدانیم هنوز تمهیدات لازم برای شناسایی رفتار ویروس وجود ندارد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه تزریق واکسن ایمنی ایجاد می‌کند اما بسیاری از واکسن‌ها ایمنی موقت دارند، ادامه داد: بسیاری از واکسن‌ها پس از مدتی به دلیل تغییر ماهیت یا جهشی که عامل بیماری‌زا ایجاد می‌کند کارایی خود را از دست می‌دهد.

رضایی یادآور شد: دانش‌آموزان هنرستانی می‌توانند برای دروس عملی خود در محل آموزش حضور یابند و کادر اداری و اجرایی مدارس در مناطق قرمز می‌توانند بر سرکار خود حاضر شوند.

وی بیان کرد: در وضعیت آبی تمامی مشاغل مجاز به فعالیت هستند، همچنین در مناطق با وضعیت آبی اگر تعداد دانش آموزان یک مدرسه زیر ۵۰ نفر باشد مدارس بازگشایی خواهند شد.

 استاندار اصفهان افزود: اما اگر مدارس بالای ۵۰ دانش‌آموز داشته باشد در مناطق آبی پایه‌های اول و دوم ابتدایی به شرط برگزاری کلاس با کمتر از ۱۰ دانش‌آموز می‌توانند فعالیت خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه تزریق واکسن نیازمند سند واکسیناسیون است، اظهار کرد: امروز در ستاد ملی مقابله با کرونا جزییات این سند در چهار مرحله مورد بررسی قرار گرفت.

رضایی اضافه کرد: در مرحله اول تزریق واکسن به کادر درمان و افراد پرخطر شامل جانبازان، مرحله دوم ۱۲ میلیون نفر جمعیت مانند سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، مرحله سوم ۱۹ میلیون نفر واکسینه می‌شوند.

استاندار اصفهان گفت: تاکنون وضعیت شهرها به لحاظ شیوع ویروس کرونا در رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز قرار می‌گرفت اکنون رنگ آبی به این رنگ‌ها اضافه شده است و وضعیت آبی شهرها در حد فاصل زرد و سفید مشخص شد، اگر میزان بستری در هر شهر در هر صد هزار نفر ۲ نفر بود آن شهر در وضعیت آبی قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: مقرر شد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی با شرط سقف بودجه با صرفه‌جویی برای پرداخت حقوق پرسنل خدماتی قراردادی که از ردیف مرکزی پرداخت نمی‌شود، هزینه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.