سرویس: دین و اندیشه 11:05 - شنبه 20 دی 1399

نماینده مردم تهران:

حیرت فلاسفه دنیا از بیانات آیت‌الله مصباح یزدی

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آیت الله مصباح اندیشمندی بسیار قوی و غنی با مبانی محکم بود، این صحبت ادعا نیست، مثلا در یک جلسه در خارج از کشور که سالیانه از بزرگترین فلاسفه دنیا دعوت می‌کنند، از ایشان دعوت شد و صحبت‌های ایشان در مدت زمان سخنرانی کوتاهی به شدت مورد اقبال واقع شد.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی اظهار داشت: یکی از توفیقات بنده این است که اساتید خوبی داشتم و همان ماه اول طلبگی با آیت‌الله مصباح یزدی آشنا شدم، ایشان بسیار باسواد بوده و در رشته خودشان فلسفه، دومی نداشتند و حتی در سطح جهان هم بی‌نظیر بودند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آیت الله مصباح اندیشمندی بسیار قوی و غنی با مبانی محکم بود، این صحبت ادعا نیست، مثلا در یک جلسه در خارج از کشور که سالیانه از بزرگترین فلاسفه دنیا دعوت می‌کنند، از ایشان دعوت شد و صحبت‌های ایشان در مدت زمان سخنرانی کوتاهی به شدت مورد اقبال واقع شد.

وی با اشاره به تالیف بیش از ۱۲۰ جلد کتاب در زمینه مقابله با برخی تفکرات مانند مارکسیست‌ها و غرب‌گرایان توسط آیت‌الله مصباح و لزوم مطالعه آن‌ها توسط جوانان، اضافه کرد: سطح علمی مرحوم مصباح یزدی باعث شده بود عده‌ای فارسی زبان سکولار آمریکایی در داخل کشور به ایشان توهین کنند و دیدگاه‌های اسلام و پیامبر(ص) و وحی را زیر سؤال برند؛ آیت‌الله مصباح یزدی در زمان خود حرکت می‌کرد و عالم به زمانه بود و پس از مارکسیست‌ها، با تفکرات غرب‌گراها مقابله کرد.

آقاتهرانی با بیان اینکه آیت‌الله مصباح همیشه عنوان می‌کرد که بزرگترین نعمت خداوند به ما، نعمت ولایت است، افزود: ایشان می‌گفتند که باید مقام معظم رهبری را شناخت و از ایشان اطاعت کرد و هم‌چنین در امر بدعت‌ها محکم می‌ایستادند؛ ایشان به ولایت بسیار حساس بود و همواره بیانات مقام معظم رهبری را در رأس برنامه‌های پژوهشی خود می‌گذاشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز رهبران جبهه استکبار اذعان کردند آیت الله مصباح نگذاشت که دموکراسی غربی را در ایران پیاده کنیم و یا ایران را کمونیستی کنیم.

وی تصریح کرد: وقتی غرب‌زدگی در کشور رایج شد ایشان با آن مقابله کرد، به همین دلیل است که این میزان توهین به ایشان می‌شد.

آقاتهرانی اظهار داشت: حساسیت آیت‌الله مصباح این بود که باید پایه و مبانی دینی جوانان درست باشد، بنابراین دوره طرح ولایت دانشجویان را راه‌اندازی کرده تا مبانی حقوق، فلسفه، سیاست و… را به جوانان بیاموزند که رهبر معظم انقلاب بیش از ۶۳ بار از این طرح تعریف و تمجید کردند و ایشان را برادر خطاب کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ایشان خود را اهل قلم می‌دانستند و هیچ مسؤولیتی نداشت و خود را با جوانان مشغول کرد؛ مبارزه علمی از هر مبارزه ای سخت تر است، بیش از ۱۷۰ موضوع را ایشان کار کرده است.

وی تصریح کرد: ایشان موسسه امام خمینی را راه انداختند که به نظر بیش از ۵ هزار نفر را تربیت کردند، افراد باسوادی که از علم‌ها مطلع هستند.

آقاتهرانی گفت: گذشتگان ما خیلی کار کردند که به اینجا رسیدیم، نباید کم کاری و عدم صلاحیت افراد، به نام اسلام تمام شود، اگر دقت کنیم می‌بینیم که برخی هرچه غربگراتر هستند بیشتر به این نظام، انقلاب و کشور آسیب زده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.