سرویس: اجتماعی 10:36 - شنبه 20 دی 1399

دکترای علوم آزمایشگاهی بالینی؛

خطر استفاده از میکرو تراشه ها در واکسن های آمریکایی و انگلیسی/ تولید واکسن ایرانی دستاورد بزرگی است

دکترای علوم آزمایشگاهی بالینی گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری همیشه چراغ راه حوزه سلامت بوده و بیانات امروز ایشان هم بسیار متین و کاملا درست است.

به گزارش اصفهان شرق، هادی صبور، دکترای علوم آزمایشگاهی بالینی با اشاره به بیانات امروز مقام معظم رهبری مبنی بر ممنوعیت استفاده از واکسن های کرونایی آمریکایی و انگلیسی گفت: در بسیاری از کلیپ های منتشر شده در فضای مجازی هم حتی خود آمریکایی ها به واکسن تولید شده خودشان هم اعتماد ندارند.

صبور اظهار کرد: مباحث زیادی در رابطه با واکسن های آمریکایی و انگلیسی مطرح است به خصوص واکسن اخیر امریکا که اولین بار است واکسنی با این چنین متدی ساخته می‌شود.

این دکترای علوم آزمایشگاهی بالینی خاطر نشان کرد: متخصصین ما در داخل اقدام به تولید واکسن تولید کرده اند و هم اکنون نیز واکسن های زیادی در حال تولید است که در برخی موارد مورد ارزیابی و در مرحله آزمایش قرار گرفته که با طی مراحل و تایید تست انسانی با اطمینان بیشتری می توانیم از آنها استفاده کنیم.

صبور تاکید کرد: حداقل می دانیم از چه مواردی در این واکسن ها استفاده شده است اما در رابطه با واکسن آمریکایی و انگلیسی نمی توان ثابت کرد که مراحل ساخت آن براساس روش‌های مورد تایید بوده یا خیر و یا اینکه چه موادی در آن استفاده شده است.

وی تصریح کرد: مواردی هم مطرح است که با استفاده از این واکسن ها می خواهند روی مردم سایر کشورها از جمله ایران، آن را امتحان کنند این در حالی است که در خود آمریکا هم مباحثی مطرح است که از طریق این واکسن‌ها میکروتراشه هایی وارد بدن انسان ها می کنند تا بتوانند از طریق این میکروتراشه ها انسان ها را کنترل کنند و شاید برای همین انگلیس و حتی آلمان هم حاضر نیستند واکسن امریکایی را استفاده کنند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.