سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:42 - چهارشنبه 21 خرداد 1393

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی

خانه نساجی در خانه تاریخی ورزنه در آینده نزدیک احداث می شود

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان برنامه های این معاونت را به مناسبت روز جهانی صنایع دستی اعلام کرد.

به گزارش اصفهان شرق: احمد ادیب در نشست خبری به مناسبت روز جهانی صنایع دستی، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاهی از آثار استاد پیشکسوت صنایع دستی در رشته قلمزنی در باغ موزه چهلستون، نمایشگاه آثار سفالگری هنرمندان برتر اصفهان در موزه هنرهای تزیینی، نمایشگاه شکوه خیال و نمایش آثار نگارگری استاد پیشکسوت ˈرضا بدر السماˈ در نگارستان آفتاب و نمایشگاه دست ساخته های چوبی در میدان امام (ره) در محل نقش خانه از جمله برنامه های این معاونت است.

وی افزود: نمایشگاه و کارگاهی نیز با مشارکت بخش خصوصی در تالار فرشچیان به مناسبت روز جهانی صنایع دستی در اصفهان برگزار خواهد شد.

وی همچنین اعزام هنرمندان کاشانی برای بازدید از نمایشگاه سراسری صنایع دستی در کشور، بازدید مسوولان از بازارچه صنایع دستی کاشان، تجلیل از هنرمندان پیشکسوت اصفهانی در تهران و رونمایی از تمبر یادبود استاد ˈعلاقه مندانˈ از استادان برجسته قلمزنی کشور را از دیگر فعالیت های این معاونت بمناسب روز جهانی صنایع دستی برشمرد.

معاون صنایع دستی استان اصفهان از احداث خانه نساجی در خانه تاریخی ورزنه برای برگرداندن رونق به صنعت «کاربافی » و دست بافته های زنان شرق اصفهان در آینده نزدیک خبر داد.

ادیب اضافه کرد: برنامه هایی برای احیای « مینای شکری » و تعدادی دیگر از رشته های صنایع دستی نیز در دست اقدام است.

289 رشته صنایع دستی در کشور ثبت شده که از این میان 192 رشته در استان اصفهان وجود دارد و این استان به همین دلیل پایتخت صنایع دستی کشور نام گرفته است.
گفتنی است 20خرداد روز جهانی صنایع دستی نامگذاری شده است

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.