سرویس: غیر تولیدی 20:14 - جمعه 19 دی 1399

التهاب در کرانه باختری؛ دهها فلسطینی در حمله نظامیان صهیونیست مصدوم شدند

حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف کرانه باختری با مصدومیت ده‌ها فلسطینی همراه شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ حمله نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی آنها با مصدومیت ده‌ها نفر بر اثر اصابت گلوله‌های پلاستیکی یا دچار شدن ده‌ها نفر آنها به حالت خفگی ناشی از شلیک گاز اشک‌آور منجر شد.

وبگاه خبری «القدس العربی» وضعیت بخش‌هایی از کرانه باختری را به دلیل اقدامات رژیم صهیونیستی و خشم مردم ملتهب گزارش کرد. خبرگزاری فلسطینی (وفا) گزارش کرد، درگیری نظامیان رژیم اشغالگر با غیرنظامیان فلسطینی در شهر البیره موجب آسیب دیدن ده‌ها فلسطینی شد.

این درگیری‌ها در اطراف شهرک «پساگوت» در اراضی جبل الطویل شهر «البیره» رخ داد که در جریان آن نظامیان اشغالگر به سمت فلسطینی‌ها بمب صوتی و گاز اشک‌آور شلیک کردند که منجر به آسیب دیدن شماری از شهروندان فلسطینی این منطقه شد.

ساعتی قبل از آن هم درگیری‌های محدودی بین نظامیان اشغالگر و شهروندان فلسطینی در ورودی شمالی شهر البیره رخ داد که در جریان آن نظامیان صهیونیست به سمت فلسطینی‌ها گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور شلیک کردند.

در شهرک «بیت امر» شمال شهر الخلیل در کرانه باختری نیز ده‌ها نفر بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور شلیک شده توسط نظامیان صهیونیست آسیب دیدند.

یک فعال رسانه‌ای فلسطین گفت که نظامیان اشغالگر به منطقه «عصیده» این شهرک حمله کردند که به درگیری‌هایی منجر شد که در جریان آن نظامیان صهیونیست گلوله‌های پلاستیکی و بمب‌های صوتی و گاز اشک‌آور شلیک کردند که به آسیب دیدن ده‌ها فلسطینی منجر شد.

نظامیان صهیونیست امروز همچنین برای سرکوب تظاهراتی که هر هفته در روستای «کفرقدوم» در اعتراض به شهرک سازی های رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود، اقدام به شلیک بمب گازی و گاز اشک آور کردند.

نظامیان صهیونیست با حمله به این روستا و رفتن به پشت بام خانه‌های مردم اقدام به شلیک گاز اشک‌آور به سمت شرکت‌کنندگان در راهپیمایی کردند که به مجروح شدن یک جوان و یک امداد‌رسان و همچنین آسیب دیدن ده‌ها شهروند دیگر به دلیل استنشاق گاز اشک آور منجر شد.

صدها  شرکت کننده در این راهپیمایی که پس از اقامه نماز جمعه برگزار شد، شعارهایی را در اعلام وفاداری به شهدا در روز شهید فلسطینی سر دادند.

ده‌ها شهروند فلسطینی نیز که در راهپیمایی مسالمت آمیز اعتراض به ایجاد یک شهرک صهیونیست نشین در اراضی روستای بیت دجن شرق نابلس شرکت کرده بودند، مورد حمله نظامیان رژیم اشغالگر قرار گرفتند.

نظامیان صهیونیست به سمت شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی، گاز اشک آور شلیک کردند که به آسیب دیدن ده‌ها فلسطینی منجر شد.

عصر امروز جمعه همچنین دستکم هفت فلسطینی بر اثر اصابت گلوله پلاستیکی شلیک شده توسط نظامیان صهیونیست به سمت آنها در شهرک المغیر در شرق رام الله مصدوم شدند.

حمله نظامیان صهیونیست به یک راهپیمایی در محکومیت ایجاد یک شهرک صهیونیست‌نشین جدید در منطقه «جبل الشرفه» در روستای «دیر جریر» شرق رام الله نیز با آسیب دیدن ده‌ها شهروند فلسطینی بر اثر استنشاق گاز اشک آور منجر شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.