سرویس: غیر تولیدی 19:56 - جمعه 19 دی 1399

افزایش آلودگی هوای کلان شهرها در 2 روز آینده/هشدار وقوع بهمن در البرز مرکزی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از روز دوشنبه ۲۲ دی روند افزایش نسبی دما در کشور خواهیم داشت در این راستا در ارتفاعات جاده‌های کوهستانی البرز مرکزی احتمال وقوع رخداد بهمن وجود دارد.

به گزارش اصفهان شرق؛ صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: همانگونه که قبلاً هم گفته شد در ادامه شرایط پایدار جوی، در ۵ روز آینده نیز در اغلب مناطق کشور جوی پایدار و آرام حاکم است.

وی افزود: در این راستا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت، افزایش غلظت آلاینده های جدی و کاهش کیفیت هوا را خصوصاً در روزهای شنبه و یکشنبه هفته پیشِ رو پیش خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: پتانسیل رشد شاخص کیفیت هوا تا شرایط ناسالم برای گروه های حساس وجود دارد و در صورت عدم کاهش منابع آلاینده شامل آلایده های ثابت و متحرک، امکان رشد شاخص تا شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها وجود دارد.

ضیائیان تأکید کرد: توصیه می شود پرهیز از ترددهای غیر ضروری به ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری و ریوی در دستور کار باشد و در فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، احتیاط شود.

وی افزود:  از روز دوشنبه ۲۲ دی روند افزایش نسبی دما در کشور خواهیم داشت در این راستا در ارتفاعات جاده‌های کوهستانی البرز مرکزی احتمال وقوع رخداد بهمن وجود دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز درجنوب شرقی کشور به ویژه در استان سیستان و بلوچستان، شرق کرمان و مرکز و شرق هرمزگان وزش باد شدید گاهی گردوخاک داریم.

ضیائیان اضافه کرد: در سه روز آینده دریای عمان و تنگه هرمز در برخی ساعات مواج خواهد بود.

* سرمای صفر درجه و آسمانی غبارآلود در پایتخت

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار کرد: آسمان تهران روز آینده صاف و غبارآلود پیش‌بینی می‌شود که این شرایط تا روز سه شنبه ۲۳ دی فعلاً حاکم است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۰ درجه و صفر درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۱۱ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۱ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

* یخبندان در ۲۵ مرکز استان

ضیائیان بیان کرد: روز آینده در ۲۵ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.