سرویس: غیر تولیدی 09:22 - چهارشنبه 17 دی 1399

همه ظرفیت‌ها برای کم‌رنگ کردن محرومیت‌ حاشیه اصفهان بسیج شود

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده برای کاهش محرومیت‌ها در محلات حاشیه‌نشین اصفهان گفت: انتظار می‌رود با دقت نظر و دلسوزی، ظرفیت‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی برای پاک کردن غبار محرومیت از چهره حاشیه شهر اصفهان، بسیج شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار مسؤولان قرارگاه محرومیت‌زدائی مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان اظهار داشت: محرومیت‌هایی در حاشیه شهر اصفهان دیده می‌شود که این محرومیت‌ها در هیچ روستایی وجود ندارد که لازم است فعالیت‌های محرومیت‌زدایی در این مناطق بیش از پیش افزایش یابد.

امام جمعه اصفهان افزود: تلاش شده تا با همکاری نیروی مقاومت بسیج و خیریه‌ها مشکلات محله‌های حاشیه‌نشین شهر اصفهان برطرف شود اما این فعالیت‌ها کم است، بنابراین برای کم‌رنگ‌تر شدن رنگ محرومیت‌ از چهره حاشیه شهر اصفهان باید مسؤولان دستگاه‌های اجرایی با خیران همکاری بیشتری داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با اشاره به لزوم اصلاح قوانین برای کنترل و ریشه‌کن کردن مصرف مواد مخدر تصریح کرد: این مشکل را همواره با مسؤولان کشوری و مسؤولان ستاد مبارزه با مواد مخدر در میان گذاشته‌ام و پیشنهاد دادم که محدودیت‌هایی برای فروشندگان و مصرف‌کنندگان قرار دهند تا خود به خود، تمایل افراد برای مصرف و فروش مواد مخدر کاهش یابد چراکه با انجام این کار می‌بینند از مواهب اجتماعی فراوانی محروم می‌شوند.

وی گفت: همچنین از ظرفیت خیران برای بازگشت معتادان به دامان خانواده استفاده شود؛ همان‌گونه که خیران با کمک‌های خود به زندان اصفهان، شرایط آن مکان را بهبود داده و زمینه درآمدزایی برای زندانیان را فراهم کردند تا زندان مکانی برای اصلاح زندانیان شود.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد اصفهان گفت: طرح‌های مختلفی از جمله احداث کارگاه‌های تولیدی برای اشتغال زنان سرپرست خانوار به شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های مربوط ارائه شده که امیدوار هستیم مسؤولان اجرایی از این طرح‌ها استقبال کنند.

 امام جمعه اصفهان یادآور شد: دفتر امام جمعه اصفهان از نظر کمک‌ها و حمایت‌های مالی از زنان سرپرست خانوار تا جایی که امکان داشته، اقدام کرده، اما مهم این است که ظرفیت‌های موجود برای برطرف شدن کامل و ریشه‌کن شدن معضلات محلات حاشیه‌نشین بسیج شود.

اقدامات مقطعی برای رفع محرومیت حاشیه شهر اصفهان کافی نیست

حجت‌الاسلام حمیدرضا صادق‌زاده در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده از سال ۱۳۹۴ تاکنون در حاشیه شهر اصفهان خاطرنشان کرد: این مناطق با وجود محرومیت‌های فراوان، دارای ظرفیت‌هایی است که می‌توان به آن تکیه کرد.

جانشین مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به تلاش گروه‌های جهادی و دستگاه‌های اجرای برای محرومیت‌زدایی در این مناطق افزود: اینکه در مقاطع زمانی مختلف، ارگان‌ها و گروه‌های مردمی به صورت مقطعی کمک‌هایی را برای برطرف شدن مشکلات این مناطق داشته باشند خوب است اما کافی نیست.

شناسایی ۲۴ مشکل در حاشیه شهر اصفهان

در ادامه فرمانده حوزه بسیج ۲۱ عماریاسر ناحیه امام صادق (ع) اصفهان گفت: تاکنون ۲۴ مشکل در این مناطق احصاء شده است که برخی از این مشکلات از جمله موضوع انشعاب فاضلاب این مناطق از سال ۱۳۹۴ با پیگیری استاندار وقت آقای مهرعلیزاده دنبال شد و در سال گذشته به پایان رسید.

منوچهر جدیدی عنوان کرد: بهسازی زیرساخت‌های مساجد در این مناطق با همکاری بسیجیان و خیران، توزیع غذا، تهیه لوازم‌التحریر دانش آموزان و غیره در این مناطق انجام شده است اما برخی از مشکلات نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی و دولت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.