اصفهان شرق

فک پلاک بیش از هزار خودروی دودزا در اصفهان

کدخبر: 208782
1399/10/17 در ساعت 08:22

به گزارش اصفهان شرق؛  به نقل از پایگاه خبری پلیس، محمدرضا محمدی اظهار کرد: کلان‌شهر اصفهان یکی از شهرهایی است که این روزها گرفتار پدیده آلودگی هوا شده است و تردد خودروهای دودزا نیز می‌تواند باعث افزایش آلودگی شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان افزود: هر چند جلوگیری از تردد خودروهای دودزا و فک پلاک و اعزام آن‌ها به تعمیرگاه مسکن موقت است ولی می‌تواند تأثیرگذار باشد و از آلودگی بیشتر هوا جلوگیری کند.

وی ادامه داد: فک پلاک و اعزام به تعمیرگاه خودروهای دودزا به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفته است به طوری که از ابتدای دی ماه امسال تاکنون هزار و ۳۰۰ خودروی دودزاد فک پلاک شده‌اند.

محمدی در ادامه بیان کرد: همچنین از ابتدای دی ماه تاکنون بیش از ۲۵ هزار خودروی دودزا و فاقد معاینه فنی در راستای کاهش آلودگی هوا اعمال قانون شده‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان خاطرنشان کرد: بر اساس بند الف ماده ۱۰ قانون رسیدگی به تخلفات، چنانچه وسیله نقلیه دارای عیب و نقص فنی مؤثر بوده و احتمال ایجاد خطر یا وقوع تصادف وجود داشته باشد پس از اخذ پلاک وی و اختصاص پلاک اعزام به تعمیرگاه، به تعمیرگاه اعزام تا پس از رفع عیب وسیله و اعمال قانون پلاک اخذ شده مسترد شود.

انتهای پیام/