سرویس: غیر تولیدی 11:00 - سه شنبه 16 دی 1399

هشدار کتبی توقف آلودگی به واحدهای آلاینده در ۵۰ کیلومتری اصفهان

اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در خصوص توقف آلودگی به کلیه واحدهای صنعتی و معدنی آلاینده هوا مستقر در شعاع ۵۰ کیلومتری کلان‌شهر اصفهان، هشدار کتبی ابلاغ کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛  اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، با توجه به قرار گرفتن این کلان‌شهر شرایط اضطرار آلودگی هوا، اخطاریه زیست‌محیطی صادر کرد.

بر اساس اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان، به دلیل پایداری هوا، وارونگی دما و انباشت آلاینده‌های جوی در اصفهان با توجه به تعدد پایش‌های زیست‌محیطی، تذکرات شفاهی و اخطاریه‌هایی اخیراً از سوی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان برای واحدهای آلاینده محیط‌زیست صادر شده است.

این اداره کل تأکید کرده است: در اجرای وظایف قانونی خود و حفظ حقوق زیست‌محیطی شهروندان استان همچنین پیشگیری از بحرانی شدن شرایط اضطرار آلودگی هوا به کلیه واحدهای صنعتی و معدنی مستقر در  شعاع ۵۰ کیلومتری شهر اصفهان که فعالیت همراه با آلودگی هوا دارند اخطار می‌کند که چنانچه  فعالیت‌های آنان که موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود ادامه یابد با حکم مراجع قضایی نسبت به پلمب واحدهای متخلف اقدام سریع صورت می‌گیرد.

این اخطار به منزله ابلاغ هشدار کتبی در  توقف آلودگی به کلیه واحدهای صنعتی و معدنی آلاینده هوا مستقر در شعاع ۵۰ کیلومتری کلان‌شهر اصفهان است.

پیش از این نیز دادستان اصفهان به دستگاه‌های منفعل در مقابله با آلودگی هوا هشدار داد و رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان نیز در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور خواستار رسیدگی ویژه به وضعیت آلودگی هوای این کلان‌شهر شد.

گفتنی است، در روزهای اخیر وضعیت آلودگی هوا در کلان‌شهر اصفهان به مرز هشدار رسیده و هوای حال حاضر(سه‌شنبه ۱۶ دی ماه منتهی به ساعت ۱۰ صبح) نیز با میانگین ۱۱۵ برای گروه‌های حساس، در شرایط ناسالم قرار دارد و بنابر پیش‌بینی‌های صورت گرفته، روند آلودگی هوای اصفهان ادامه دارد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.